Gå til innhold
Arkivverket

[#28252] Antomine og Osvald Johansen, begge født 1886, Kristiania


Gjest Edel Lilleaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Edel Lilleaas

Jeg har veldig lite data om mine besteforeldre, oldeforeldre og tippoldeforeldre, men håper at noen kan gi meg noen tips videre.Min tippoldemor het Rønnaug Andersdatter, gift med Christopher Hansen. Hvor mange barn de hadde, det vet jeg ikke, men har fått navnet på en datter , Anne Marie Christophersdatter f.1858. Hun giftet seg med Hans Julius Johansen. De fikk 3 barn, Ragnvald Hagbart( f. 1880 ),Osvald Henry (f.1886) og Ragna Constanse(f.1891).Anne Marie ble enke i 1900 og bodde da i Bergensgt. 9. Osvald Henry Johansen er min morfar. Han giftet seg med Antomine Olsen f.1886. De fikk 6 barn( Rønnaug, Aagot,Gulborg, Alf,Else,Henry).Tar imot opplysninger med varmt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin
Lenke Dette ble kanskje litt kryptisk, men med litt hell kan du finne det første innlegget i Dagsavisen her (se link) , med bilde av oldemor. Når det gjelder Rønnov Andersdatter så ble hun gift 2g. 18.02.1855 Aker, alder 36 år, f. Nordmarka far: Anders Andersen brudgom: Christopher Hansen, 36 år f. Nittedal far: Hans Hansen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Edel Lilleaas

Min bestefar het Sylvanus Høie og var født ca. 1880. Giftet seg med Maren Kolstad og fikk 3 barn. Sigurd, Arne og Gunvor. Har noen noe kjennskap til disse navn ?Vennlig hilsen Edel Lilleaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei, lenken i innlegg 2 fostår jeg ingenting av, men det er vel noe jeg ikke ser - her er ihvertfall muligens Christopher Hansen og Rønnaug Andersdatter i FT1865 Lenke mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Edel. Vestre Aker Mini 3 1857 - 1868, dåp nr.313, s.76, Ark 3/18 Anne Maria f.18.03, dpt.: 18.07.1858 Arb.md. Christopher Hansen og Hstr. Rønnaug Andersdtr. Bosted:Brænding(s)mo Eier. Faddere: Anne Marie Andersdtr., Petrine Eriksdtr., Martin Poulsen, Ole Olsen, Jens Olsen.Vestre Aker Mini 7 1875 - 1886, dåp nr.25, s.261 Ark 9/12 Ragnvald Hagbart f.14.10.1880, dpt.: 14.04.1881, Ægte. Skomagersvend Hans Julius Johansen og Hstr. Anne Marie Kristoffersen. Bosted: Brændinghagen. Faddere: Kone Karine Andersen, Ug. Julie Olsen, Skovarb. Kristian Fredriksen, ?Snedkersvend? Johan Rødaleie, Faderen. I egen kollone står disse tall: 31 år/ 23 år/ 2 2/3 år/ 2. (tror det betyr at faren er 31 år, moren 23 år(stemmer med f.1858), gift 2 2/3 år, barn nr.2) Anne Marie Kristoffersen ble nok enke lenge før 1900 for her har du dåpen til din morfar.Vestre Aker Klok I 3 1878 - 1891, dåp nr.109, s.181 Ark 4/5 Osvald Henry f.28.03.Dpt.: 25.07.1886 Ungk. Dagarb. Martin Julius Olsen og enke Anne Marie Kristoffersen, Bor: Maridalen - Bærum. Faddere ikke filmet i Klokerbok.Vestre Aker Klok I 4 1891 - 1903, dåp nr.178, s.6 Ark 1/5 Ragna Konstance Amanda f.24.07, dpt.: 25.10.1891 Ungk.Brødkjører Olaf Olsen og Skomagerenke Anne Marie Kristofersen, hun i Hærkerud i Maridalen, han i Smaalenene. Faddere ikke filmet. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.