Gå til innhold
Arkivverket

[#28255] Samule Frandsen Bøe 1616


Gjest Roy Lindquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Lindquist

Samuel Frandsen Bøe f.1616 gir meg litt hodebry. Han var visstnok lensmann, men hvem var hans far ?? Riber slekt eller Bøe slekt ? Så vidt meg forstått så eigde Frands Samuelsen Riber gården Bøe ?? Ellers forstår jeg at det går en viss rykter om denne Riber og hans levende...Kan vår Mr Samuel være årsak til en av Ribers bedrifter ?? Unnskyld evt useriøst stilte spørsmål...vennlig hilsen amatør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I manntall 1663-66 for Gudbrandsdal og Hedemark amt er i allefall en Samuel Fransen (Samuell Frantzønn) bosatt på Bøe (Lendsmantz og Paastgaard). Samuel er 49 år i 1665, dvs. f. ca. 1616 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Bd05MT60&gardpostnr=15&personpostnr=29&merk=29#ovre>LenkeHer er lensmann Franz Samuelsen nevnt blant øyværinger som kom til Møklebysjøen i 1674 for å fiske http://hem.bredband.net/nygtor/trondelag/3494.htm - en etterkommer av førstnevnte? Her er det en Samuel, sønn av Frantz Bøe, som blir døpt i Øyer i 1676 Lenke. Ser ut som den samme Frantz Bøe har flere barn: Torgier, 1678 Lenke , Karl, 1683 Lenke, Rachet, 1686 Lenke Christen, 1687 Lenke, Ole, 1692 LenkeDet står tvilling på både Christen og Rachel, men de er døpt hhv. 1687 og 1686.Dette kan kanskje være av interesse for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Lindquist

Tusen takk Grethe Flood....det er godt med iverige slektsforskere som tar seg tid til å hjelpe andre, jeg skal med glede sjekke opp dine data og ta med din advarsel om å 'sluke' familysearch.org sine opplysninger uten forbehold! Det er forbindelsen Til den danske prestefamilien Riber som er noe av min gransking her...om han Samuel Frandzen Bøe var den 'uekte ' sønnen av Presten Frantz Samuelsen Riber, som var prest på Øyer og kjøpte gården Bøe....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.