Gå til innhold
Arkivverket

[#28266] Familien Alf og Bordi Njærheim Klepp i Rogaland


Gjest Bjørn Arvid Njærheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arvid Njærheim

Hei. Er det noen som kjenner til opphavet til min farfar Alf Njærheim ? Jeg tror at han er født på Bryne/ Time. Han Døde på 1960 tallet Han var gift med Bordi ( f.tveit, døde på -90 tallet ) Dei bodde på Tjøtta i Klepp kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg fant ; s . 336 i bygdebok for Klepp 1900-1960,av Erling Brunes Alv ( Olsen ) Njærheim f 13 .07 ,1911 i Nærbø og hans familie - og i kirkebok for Nærbø, f 13.07 1911 , dpt 30.07.1911 Alf , foreldre ungk. arbeider Ole Adolfsen Braut f 1888 og pike fabrikkarbeiderske Ane Regine Andreasdatter f 1880 Hjerkinn ? Dåpen anmeldt av barnets mor.Håper dette vil være av hjelp .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arvid Njærheim

Hei Tove, Takk for svar, dersom jeg skjønner deg rett, så står det i kirkebok for Nærbø att Ane Regine er f. på Hjerkinn ???? Stemmer dette ??? Jeg har funnet en Ane Regine(a) (106)i 1900 tellingen i Time, der hun jobber som ' Gaards og Fjøsstel' Der står det at hun er f. Nærbø/Stvg Amt I følge et brev jeg har mottatt fra Statsarkivet i Stavanger står foreldrene til Alf som: Ane Regine Andreasdatter Njerheim f. 1880, bopel Lode Nærbø Og Ole Adolfsen Braut f.1888 Ane Regines opphav har jeg ikke funnet enda. Er det noen der ute som har et tips????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.