Gå til innhold
Arkivverket

[#28286] født i Kristiania 1846


Gjest Niels H. Wind
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels H. Wind

Jeg søger oplysninger ang. min oldefar Carl Markus Gulbrandsen født 11.11.1846 Kristiania. Han emigrerede til Danmark og blev gift, fik børn og døde her. Kan nogen hjælpe mig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor  Waler Iversen

Hei Niels :)Kanskje dette kan være din oldefar?LenkeDet står riktignok ikke Kristiania, men Næs på Romerike. Det er ikke så veldig langt fra Kristiania/Oslo,og sikkert lettere å forklare om man skal fortelle hvor man kommer fra.Kanskje hadde han også arbeid i hovedstaden før han emigrerte.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Niels !Koselig og se at du nå har kommet inn på dette forum.Håper du får god hjelp her i dette forum.Det finnes veldig mange dyktige sleksganskere her.Hils din kone så meget. God helg til Dere begge !Klem fra Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Lenken i (2) til Nes viser til 'Karel Marcus' sønn av Gulbrand Olsen, han er født 22.02.1841 og døpt 11.07.1841 - det synes jeg ble litt for mye feil.Muligens får jeg tid til å kikke på Christiania etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Jeg kan bekrefte opplysningene i forrige innlegg. Dessuten ble han døpt Karl Marius og konfirmert 16.09.1855. I følge Nes på Romerike, gardshistorie bind 1, s. 356 overtok han farsgarden Nordgarn Blekstad etter farens død og solgte igjen i slutten av 1880-åra. Det er ingen Carl/Karl som passer med den oppgitte alderen i 1865-tellinga. Dersom han var født og oppvokst i Oslo, vet vi jo at det er mangler i denne tellinga, en del huslister har blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.