Gå til innhold
Arkivverket

[#28295] Anna Salomondtr f ca 1866


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

En Andreas Abrahamsson, f ca 1871, fra Slettehaugen, Naustdal fikk i 1894 en datter Sofie med ei Anna Salomondtr, f ca 1866. De var ikke gift. Anders skal vist ha reist til Amerika i 1893 før Sofie var født. Er det noen som har kjennskap til Anna, eventuelt hennes foreldre og hvor de kommer fra. Holder på å sette opp slekta til en familie, men jeg kommer ikke videre. Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Aud Karin Sande

Jeg prøver igjen med noen flere opplysninger som jeg har klart å funnet ut av. Er forsatt på jakt etter Anna Salomonftr f ca 1866. Hun fikk dattra Sofie med Andreas Abrahamsson fra Slettehaugen i Naustdal i Sogn og Fjordane. Sofie ble gift med Johan Sørensson Heilevang, f i 1889. Vet at Sofie skal ha blitt oppfostra hos Andreas sin foreldre, Abraham Nilsson, f ca 1834, Førde? og Olina Eriksdtr f ca 1834. Men jeg klarer ikke å finne ut hvor Anna kommer fra. Jeg trenger hjelp. Er også på jakt etter informasjon om Andreas sin far, Abraham Nilsson. Det står at han skal være født i Førde. Men hvor i Førde? Vet også at Andreas utvandra til Amerika før dattra ble født. Er det noen som vet noe om dette? Håper at det er noen som kan hjelpe meg med å komme videre. Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anja Vingelven

Hei Aud!I folketellinga for Kinn 1865 finn eg følgande:Salomon Halversen 44 år Malene Andersdtr. 37 år Oliane 13 år Maren 5 år Anna 2 årDei bur på Sjøhaugen . Det ligg under Høyvik, Hopen og Vadset. Kan dette være den Anna du er på jakt etter?Mvh.Anja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Anna Salamonsdatter, referert til over, er født/døpt 24.12.1863. Hun ble konfirmert 29.09.1879.Hvis dette er riktig familie så er Salamon født 1819 på Tonheim og Maline 1827 på Løkkebø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

På gården Fauske i Førde, Naustdal, finner jeg Abraham Nilsen og kone Oline Eliasdatter og datteren Nikoline. Dette bør vel kunne være gode kandidater til foreldrene til Andreas.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Hei. Takk for all informasjonen. Har nå kommet et steg videre. Har hatt problemer med å finne ut om spesielt om Anna Salomonsdatter. Så all hjelp jeg kan få tar jeg imot med stor takk. Tar forsatt imot andre informasjoner også. Mvh Aud Karin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.