Gå til innhold
Arkivverket

[#28307] 1915 - 3. garnisjon - Kapt. Storaker


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Hei! Fant et bilde i et familiealbum. Kanskje er farfar med? De staute soldatene står ved siden av en bauta med årstallet 1915, 3. garnisjon, kapt. Storaker. Er det noen som kan gi meg tips om hva og hvem dette er? - Jarl -bilete0277.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke noe direkte løsning for deg, men i 1900 kan jeg kun finne 1 Storaker som er militær: Kristiansand 1900: Johan Storaker f.1877 i Oddernæs prgj., premierløytnant og ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Det var interessant. Eg prøver å få oversikt over familiane fra Storaker, Halse (Mandal). Men eg har ikkje notert noe om kaptein Storaker, heller ikkje Johan Storaker, f. 1877.Eg vil tru Johan må vere sønn til Tobias Nilsen Storaker, i 1900 skoleinspektør i Skien: LenkeTobias var bror til Johan Theodor Storaker, lærar i Søgne og kjent folkeminnegranskar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hadde vært flott å funnet ut om denne steinen minnet om noe spesielt. Tenkte faktisk på en aktiv slektsgransker fra Vest-Agder da jeg fant bildet og så navnet. Mitt hovedfokus er imidlertid å finne ut f.eks. om mannen som er nr 6 f.h. kan være min slektning, Henry J. Erichsen. F Arendal 1894. Og om det ellers finnes navn og opplysninger om denne soldatflokken. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Takk for omtanken, Jarl!Eg blei nysgjerrig på kva bakgrunnen kunne vere for slik ein bauta. Det viser seg å vere fleire av den slagen: [url="http://home.online.no/~la8ak/k39.htm>http://home.online.no/~la8ak/k39.htmDen nederste bautaen med flagg er også av 3. garnisonskomp. og Kaptein Storaker! Bildene på den sida skal vere fra Kvåse, Høvåg, Lillesand.På Flekkerøya hadde dei også tid til å lage bauta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.