Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Harald Jarl Runde

[#28311] SNAKKAR DU SOGNAMAUL - - -

Recommended Posts

Gjest Harald Jarl Runde

Ei kjend regle, med ymse variantar, lyder omlag slik: 'Snakkar du sognamaul og litevetta porketysk, so kjem du deg like te Konstatenopel.' Sjølv snakkar eg purketysk flytande - har så å seie fått det inn med morsmjølka - men eg har til gode å møte ein sogning som kan dette målet. Spørsmål: Kva er utbreiinga av purketysk, bortsett frå på 'Barndommens grønne ø' på Sunnmøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Unskyld min uvitenhet da jeg ikke snakker Sognamaul, men nå ble jeg nysgjerrig. Hva er porketysk eller purketysk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Er det andre som har spekulert på opphavet til dette uttrykket om sognamaulet?Kan det ha ein samanhang med den sjømannen frå Gurvin i Sogndal som tidleg på 1800-talet flytte til Sørlandet og som sidan (eller kanskje det var son hans?) vart norsk generalkonsul i Konstantinopel...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

'Porktysk' er også kjent frå Trøndelagen, sjølv om eg ikkje hugsar kva vi la for noko i det ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Er det en form for kråkemål,erbe derbe?MVH Sig---

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Erling Utne

Eg hugsar uttrykket frå då eg vaks opp i Sunnhordland. Eg meiner at vi la i dette tysk språk oppblanda med andre språk, noko ala 'pidginengelsk'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Jarl Runde

For å sitere siste innlegget: 'Erpen hurpen urpentyrpen frårpen dårpen erpen varpen orpen irpen Surpenhorpenlarpen. Erpen meirpen arpen virpen larpen irpen derpen tyrpen språrpen orpenblarpen merpen arpen språrpen, norpen arpenlarpen prirpengirpenerpen.' Nokon som kjenner igjen uttrykka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.