Gå til innhold
Arkivverket

[#28324] Anna Kristine Olsdatter f 1854 i Hadsel


Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om min oldemor Anna Kristine Olsdatter født 7. juli 1854. Hun ble senere gift med Aron Nikolai Martinusen i kvæfjord,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Giftemålet iflg FamilySearch/IGI;ANNA KRISTINE OLSDR Female Birth: 1854 Father: OLE AMUNDSEN Spouse: ARON NIKOLAI MARTINUSEN Marriage: 09 JUL 1878 Kvaefjord, Troms, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

FS/IGI: OLE AMUNDSEN Parents: Father: AMUND JOHNSENMarriages: Spouse: ANNE BERGITHA PEDERSDR Family Marriage: 19 OCT 1846 Kvaefjord, Troms, Norway Husband Age at Marriage: 27 Wife Age at Marriage: 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hmm.. det stemte nok ikke helt (familien i 1865). Finner ikke dåpen til Anne Kristine i Kvæfjord. Skal titte litt mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Lurer på om ikke Anne Kristine er datter til Ole Amundsen (f. i Luster, Sogn) og Alette Olsdtr (f. i Vik, Sogn), et par som kom fra Hadsel til Sortland rundt 1860 og bosatte seg i Sørfjorden, på grensa mot Kvæfjord. Paret hadde ei datter kalt Anna, 12 år gml., i 1865, hun må være født før foreldrene gifta seg (1856). Ole og Alette utvandra i 1888, det samme gjorde i hvert fall fem av ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Tusen takk for nteressante opplysninger. Heidi for opplysninger om ekteskap. Et viktig skritt videre. Johan for tips ang. familien. Jeg tror du har funnet riktig familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Sverre Budahl

Finner Aron og Anna i Kvæfjordboka, registrert som familie nummer 446. Her står ikke annet om henne enn at hun er født i Hadsel i 1854 og at faren heter Ole Amundsen. Dette kan vel da være med å bekrefte det Johan I. Borgos skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Britt, dersom du sporer opp de som utvandra, da vil jeg gjerne ha opplysningene til bruk i bygdeboka for Sortland. Ingen bråhast, Ole og Alette skal på plass i bind 4, og jeg holder på med bind 2 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Beate Hanssen

tror det er riktig det Johan her har kommet fram til. Har hørt at familien til Anna skal være fra Vik i Sogn :)Men det at de utvandret er helt nytt for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.