Gå til innhold
Arkivverket

[#28326] Hjelp til oppslag i Glemmen kirkeb. viede 1744 Aslack Thoresen og Berthe Eriksd


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Aslack Thoresen Kjelsaas, Borge, var gift med Berthe Eriksdatter.Fant på FS at de ble gift 21 mars 1744 i Glemmen. Da er muligheten stor for at hun ble født i Glemmen,men hvor,og hvem var hennes far.Håper å få en ledetråd ved vielsen! -Har bygdeboka.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

d. 23. januar troloves Aslach Thoresen fra Tosnæs Sogn og pigen Birthe ErichsDatter Myre.Copulerede d. 21de Marty 1744.Vielsen ga ingen flere opplysninger.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Magne!Jeg fikk jo vite at hun var fra Myre.Problemet er nå at jeg ikke kan finne Myre,det må være en plass under en større gård,men hvilken? Jeg fant Myra,men den er av nyere dato.Aslack Thoresen døde 1763.Det ser ut som familien flyttet til Skjeberg etter hans død.Jeg får lete etter Berthe Eriksdatter sin død og håpe at hennes alder er oppgitt.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Men en skulle umiddelbart tro at det var i Glemmen i og med at intet annet er anført.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.