Gå til innhold
Arkivverket

[#28331] Julius Jensen - died May 30, 1899 ???


Gjest Megan Fjeld
 Del

Recommended Posts

Gjest Megan Fjeld

I am having difficulties locating Julius Jensen. I only have that he was born in 1858 and died May 30, 1899. I am not even sure if these dates are correct. I know that he married Anthonette Julia Anderson (she was born February 04, 1867 - Høland parish - I am not sure of which kommune - either Østvold or Akershus). They had 6 children together: Kristina Marie, Anne Otheline, Fredrik Julius, Ole Johan, Antonie Josephine, and Nordahl Elmer. I am not sure where he died, however, Anthonette Julia was living in Kristiana in 1900. Any help is greatly appreciate - even if just pointing in the right direction to look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Megan Jeg fant 2 gutter i folketellingen for 1865, 1 i i Moss i Østfold ved navn Karl Julius, og 1 i Skedsmo i Akershus . Begge var oppført med alder 6 år dvs at de mest sannsynlig er født i 1858, som du skriverHvis du ser på vedlagte lenke vil du finne den jeg tror dette må være, da hans navn er kun Julius Jensen.Han er hjemmehørende i skedsmo kommune i AkershusHåper dette er til hjelpmvh ArildLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megan Fjeld

Thank you. Question - was it common to have your name be something like Karl Julius and then only go by Julilus? I have been searching for Julius for a couple of years now - looking here and there. Is it wise to search for men with Julius as their middle name as well? Thanks for any advice. Megan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei MeganJa, hvorfor ikke prøve julius som mellomnavn. Mitt søk var på julius som fornavn og da dukket det opp disse 2.Og, ja det kan vel være slik at denne julius har hatt et tilleggsnavn som for eksempel Karl, men det mest vanlige er vel at man velger sitt første fornavn som det navnet man bruker til vanlig, tror nå jeg...Jeg regner med at du har benyttet alle kilder i form av kirkebøker, folketellinger etc. som ligger tilgjeneglig på nettet mvhArild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.