Gå til innhold
Arkivverket

[#28339] Torgrim Kittilsen og Asloug Olsdatter, død 1742 i Holla


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Torgrim Kittilsen og Asloug Olsdatter døde begge i 1742, skifte ble holdt 1742 i Holla. Paret hadde følgende barn: 1.Kittil, 2.Ole, 3.Peder, 4.Gullich, 5.Ingeborg. 6.Gunhild, 7.Aaste, 8.Margith og 9.Margith d.y.Om noen klarer hjelpe meg finne ut mere om denne familien hadde det vært fint. Jeg vet ikke noe særlig om foreldrene og barna i denne familien.Takk for all info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Min farfars farmor Marja Jensine Gulbrandsen Ros' mor het Gunhild Karine Marie Arvesdatter Kampekaste (f.ca.1826). Gunhild's foreldre skal være Arve Torgrimsen og Marichen Jespersdatter. Arve har jeg klart å finne igjen i folketellingen 1801 i Holla, nærmest på gården Brende. Der bor han med sine foreldre og søsken, Arve er født ca.1781. Foreldre er Torgrim Gullichsen og Ingeborg Arvesdatter. Torgrim Gullichsen's foreldre er Gullich Torgrimsen og Anne Sivertsdatter Brenne. Gullich er igjen sønn av Torgrim Kittilsen (nevnt over)...Hva er mulig for meg å finne ut av om leddene mellom Torgrim Kittilsen og Gunhild Arvesdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nils Buverud

Jeg holder på med å 'samle sammen' slektene i Holla og Lunde, og Arve Torgrimsen og Marken Jespersdatter (gift i Holla 20.9.1806) har jeg inne i basen min.Jeg har foreløbig bare en sønn, Jesper Arvesen, inne i basen, - han er født i Solum, og er døpt 17.7.1806 Din farfars farmor Marja Jensine Gulbrandsen Ros' mor, Gunhild Karine Marie Arvesdatter Kampekaste, har jeg ikke inne enda.Hvis du går inn på siden min http://www.buverud.no/ - og klikker på treikonet for det dynamiske slektstreet, så får du opp alt jeg foreløbig har. Klikk der på det gule spørsmålstegnet øverst til høyre for å få en innføring i bruken av basen! Hvis du klikker på filtrert indeksliste (den gule søylen brutt med grått) og skriver inn Jesper Arvesen, så får du opp forfedrene og deres familier i lange baner!Har du mer om søken til Jesper og Gunhild Karine Marie, så er jeg interesert! - du finner mailadressa på siden min!Nils................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.