Gå til innhold
Arkivverket

[#28346] Klokkerstuen(Masken) i Hurum


Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

På gården Klokkerstuen(Masken) i Hurum bodde i 1900 tellinga Ingvald Olsen f.1871.g.m. Marie Gustava Ols. Marie Gustava Larsd. oppga Kongsdeleie/Sverige som bosted da de giftet seg 29.okt. 1893. Hennes far het Lars Johannessen og var skomager. Jeg har forsøkt å finne ut hvor i Sverige Marie Gustava Larsd. kommer fra, men uten å finne et eneste spor. Finnes det en base over innflyttede svensker til Buskerud, hvor jeg kan lete etter opphavet hennes? Jeg finner heller ikke noen andre data enn at hun er født i 1871. Finner en Lars Johans. i folketellinga 1865 fra Sverige. Han er da tjenestekarl på Bergs Præstegrd i Hurum, og kommer fra Sverige. På samme sted finner jeg en Gustava Johannesd. som tjenestepige. Kan dette være en kobling? En fadder ved en dåp til barn f. i 1897, er en Gustav Larsen Xania. Kanskje en bror? Et skudd i mørket, men er det noen som har noen spor som kan lede til Marie Gustava Larsen fra Kongsdeleie/Sverige? mvh Gro Hjelle, Fr.stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Gro, legger inn kopi fra RA :12 1861-1875 10 Notater om folketellingen 1865. Bibelutdeling 1874-87. Arkivliste 1865-74.13 1876-1881 04 Innfl. fra 1875.14 1882-1895 11 Fødte. Dødfødte. Flyttede. Konf. til 1894. Vigde til 1892. Døde til 1892. Innmeldte 1884-1894. Utmeldte fra 1877.15 1896-1908 09 Fødte. Dødfødte. Innflyttede. Konf. fra 1895. Utfl. til 1907. Innmeldte til 1906. Utmeldte til 1909.funnet på denne siden: LenkeSer at du har funnet vielsen, men er det på nett' eller i KB(?).I KB er det egen innføringer om innflyttere, men den kan være noe mangelfull. Også da om dette er 'første' sted. hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Dette er ikke noe du spørr etter, men finner mannens dåp : Lenkehun er født i 1871 Sverige, men reiser trolig til Norge for å få arbeid ?/! hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Hjelle

Takk skal du ha for tips og pekere.Jeg fant vielsen i kirkeboka, så den skulle være grei nok, men fant ikke Marie G under innflyttet. Jeg skal nå få lånt meg flere kirkebøker,og gir meg ikke før hun er funnet! mvh. Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.