Gå til innhold
Arkivverket

[#28377] Hans Nilsen Evenes i Ofoten


Gjest Veronica Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Veronica Gustavsen

Hans Nilsen født 1883. Sønn av Eberhard Nicolai Nilsen og Petrikke Hansine Carlsdatter. Bodde på gården Laxaa, Evenes i Ofoten. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvem Hans Nilsen giftet seg med?Med vennlig hilsen Veronica Gustavsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jeg vet ikke hvem han giftet seg med, men han emigrerte til USA. Han kan ha kalt seg Hans Oluf Leiros, da flere av hans søsken brukte Leiros. Han er født 17/10-1883 på Leiros, døpt 26/12-1883 Evenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Gustavsen

Takk for hjelpen Hans-Petter, men jeg kommer ikke videre på denne. Men Tusen takk.MVH Veronica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Hei!Eberhard Nicolai er bror av min oldefar Haldor Mathias Nilsen. Eberhard emigrerte til Amerika i 1882. Oppholdet svarte nok ikke til forventningene for han og familien kom tilbake bare etter noen måneder. Men hvem sønnen Hans ble gift med har jeg dessverre ikke data om. Han ble ihvertfall konf. i 1899.Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Til Geir: Hvilke ledd går fra Haldor Nilsen til deg? Jeg har mye data om Ofoten til ca 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Til Hans-Petter og Veronica.Dette skulle da tilsi at vi er i 'slekt' med hverandre om en langt uti. Vi har ihvertfall felles stamfar - Haldor Pedersen Saltvik, født ca. 1585. Har jobbet litt med denne slekta sammen med flere andre og sammen har vi etterhvert kunnet kompletere hans etterkommere. hadde vært artig å kunne laget en bok/hefte med alle hans etterkommere.Til Veronica: Du skulle da bli femmenning med min sønn. Jeg blir da firmenning med en av dine foreldre. Stemmer ikke det?? Fort å rote i tellingen her ;-)).Til Hans-Petter: Hvilket slektskap har du til Eberhard og Haldor Mathias? Blir du 4- eller 5 menning med oss du og??Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jeg er ikke av Ofotslekt, men kona er oldebarn av femmenning til Ebenhard Nilsen. Ta gjerne kontakt direkte for videre oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Gustavsen

Geir: Det hadde vært morsomt å få til et hefte av no slag. Du er da firmenning med min far Arvid Nilssen, Sønn av Einar Nilssen som igjen er sønn av Hans Nilsen. Hvis jeg har skjønt dette rigtig :). Jeg er selv oppvokst på Tårstad i Evenes.Hans Petter: Jeg ønsker veldig gjerne å få tilsend det du har ang slekta. hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Veronica!Kunne du sendt meg dine slektsopplysninger fra Eberhard og fram til deg?Mvh. Geir Moen geir.moen@knett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Marius Larsen

Min samboer, Elisabeth Jenssen, stammer også fra Haldor Pedersen Saltvik.Holder dere på med en bok, hefte etter ham.Jeg har en del etterslekt fra Olav Sigurd Oddleiv Jenssen (Tårstad).Er dette interessant.Send gjerne det dere har av etterslekt til meg.marius.larsen@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geir moen

Hei!Hvordan ser din samboers stamtre ut? F.eks. fra henne og fire-fem generasjoner bakover i tid?Nei vi holder ikke på med noe prosjekt samlet, men det hadde vært artig å prøvd å få samlet alle etterkommerne etter Haldor Pedersen Saltvik i ei bok/hefte . Det hadde blitt ett intertessant prosjekt. Men en er avhengig av mange bidragsytere. Ikke minst fra 1900 og frem i tid. For å unngå at en tråkker enkelte på tærne så kunne en f.eks. stoppe ved 1900. Det er ikke alle som ønsker å være med på slike slekts/aneoppstillinger Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Her er rekka fra Haldor og ned til ElisabethHaldor Pedersen - Nils Haldorsen - Agnes Nilsdatter - Nils Christensen - Ole Nilsen - Alethe Olsdatter - Ole Olsen - Elen Margrethe Giæver Olsdatter - Petra Lovise Pedersdatter - Olav Sigurd Oddleiv Jenssen - Hugo Olav Jenssen - Øyvind Jenssen - Elisabeth Jenssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marius!Takk for det. Skal sjekke dette opp mot det jeg har av opplysninger. Kanskje det er mye her jeg ikke har. Kanskje jeg kan få plage deg med flere opplysninger når jeg har sjekket dette.Ha en god natt ;-)Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Gustavsen

Hei GeirJeg har skikkelig dårlig samvittighet for dette, men forskningen har nok ligget på is nå en lang periode. Vi har flyttet samt pusset opp så tiden strekker ikke til. Jeg skal kaste meg over det igjen så skal jeg prøve å få det sendt til deg før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

HeiHar fått inn en go del etterkommere etter Nils Haldorsen f. 1817 Låkså i Evenes men Har ikke fått tak i forbindelsen til Anne og Haldor Nilsen som det finnes skifte etter Annes skifte er fra 4/6-1805Det finnes et skifte etter en Nils Haldorsen på Lakså åpnet 4/7-1794. er han av denne slekten?Har de forbindelse til Haldorsenslekten på Arnes (Ørnes) i Ofoten. Min brors kone tilhører den slektenNils Haldorsen var inngiftet i HArr/Arctander og Ravnslekten i Trondenes/HarstadSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor Nilsen født 1757 var gift 2 ganger. 1. gang med Ane Nilsdtr. Dragvik (1748-1804, og 2.gang med Ane Kristoffersdtr. Leiros.Nils Elias Haldorsen var barn av 2. ekteskap.Nils Haldorsen 1719-1794, er far til Haldor Nilsen og farfar til Nils Elias Haldorsen.Nils Elias Haldorsen er min tippoldefar. Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det ikke så rart at du ikke har funnet forbindelsen da skiftet etter hans første kone i 1805 var 12 år før Nils Elias ble født. I tillegg så var altså Nils Elias av kull nr. 2.Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken slektsforbindelse har din brors kone til Haldorsen-slekta? Er veldig interessert i den rekka. Går den via Nils Elias Haldorsen?Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.