Gå til innhold
Arkivverket

[#28399] Troms: gården Aasberg


Gjest Kirsti Lyng Huse
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Lyng Huse

Gården Aasberg, mulig skrivemåte også Åsberg, skal angivelig befinne seg i Troms, sannsyligvis et sted i nærheten av Tromsø, muligens i Malangen eller Lenvik. Den kan være et underbruk av at matrikkelnummer. Jeg er interessert i gårdens beliggenhet.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Yes, jeg fant noe likevel:Trømsøysund herad 25 Hundbergan 1 Hundberget 0 mark 40 øre Olga Hansen 2 Hundberget 0 mark 26 øre Borghild Gundersen 3 Åsberg 0 mark 33 øre Eline Nilsen m.fl. 4 Hundberget 0 mark 78 øre Evald Berntsen 5 Lilleng 0 mark 22 øre Ludvik N. Nilsen 6 Åsnes 0 mark 08 øre Gunleif H. Nilsen 7 Kjæreng 0 mark 39 øre Simon Olsen 8 Bergli 0 mark 14 øre Karl J. Hansen 9 Gjerskog 0 mark 25 øre Magnhild Nilsen 10 Nordeng 0 mark 01 øre Olaf Olsen 11 Fossberg 0 mark 07 øre Einar Nilsenmvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Dersom jeg har funnet rett gård for deg, så ligger denne Åsberg på Hundbergan i Ramfjorden, rett etter Ramfjordnes, tror jeg det må bli.Ramfjorden ligger noen få mil utenfor Tromsø på tur til Nordkjosbotn (E 78).Jeg er ikke bevandret med å finne kart på nett, så det må jeg overlate til noen av dere andre.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Hei,Takker hjerteligst. Dette stemmer rimelig godt med de få opplysningene jeg sitter på, de lød som følger: 'ikke langt fra Tromsø'. Kartet skal jeg nok ordne med selv.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.