Gå til innhold
Arkivverket

[#28418] Nekolei Hofslund slekta


Gjest Jon Sætrehaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Sætrehaug

Eg lurer på kvar de vart av Maria Nilsdt f. 1891, ho var av sin bestefar ved 1900 telingane (Nekolei Hofslund) Og kor ble de av Jenni Torkilsdt f. 4/11 1899 Jenni var datter av Anna Nekoleisdt Hofslund f. 1877. håpar at de er noen som veit kva de vart av Maria og Jenni etter 1900. om dei vart verande i Sogndal der dei vart født eller om dei flytet på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Svaret ditt er rett Grethe, Jenny som er fødd 4.11.1899 og døde 14.11.1978, hun var min tante. Så var det denne Maria Nilsdatter som Jon etterlyser, hun dere er litt av en nøtt. Hennes egentlige navn var Gjertrud Maria Nilsdatter, i kirkeboken står hun som ekte barn av Nils Nilsen Espesæt, bustad Hofslundengen, mor er oppført som Kristina Nikolaisdatter. Mor egentlige navn er Christine Nikolaisdtr, fødd 2.mai 1871 og døpt i Søndre Lands kirke.Det underlige med dette barnet er: Hvorfor står hun oppført ved folketellingen i 1900 hos sine besteforeldre Nikolai Olsen Hofslund og Mathea? Jeg kan ikke finne at foreldrene er døde, men jeg heller muligens til at kan de ha dradd til Amerika? Jeg klarer heller ikke å finne jenta igjen senere. Når det gjelder Nikolai som drog til Amerika, så er han yngste sønn til Nikolai Olsen Hofslund. Er også veldig interesert i tips om denne kvinnen Gjertrud Maria Nilsdatter. Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.