Gå til innhold
Arkivverket

[#28426] Fattig skredder/ husmann Romedal; Rasmus Andersen 1823


Gjest Roy Lindquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Lindquist

Min bestefar Olaf Rasmussen, var født på Stange eller i Romedal 1885 av skredder Rasmus Andersen 1823. De bodde på en husmannsplass i Romedal (?) uten jord! Min bestefars far var så fattige at barna måtte rømme hjemmefra for å overleve... Har noen kjennskap til denne fattige skredderen og hans familie.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kan vel ikke hjelpe deg så mye egentlig. I FT 1865 går jeg ut fra at denne Rasmus er din oldefar LenkeDin bestefar må tydeligvis vært av andre ekteskap. Jeg går ut fra at du har funnet ham på plassen Nyberget i Romedal i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Lindquist

Ja, jeg har funnet ham på Nyberget, men det er ting som ikke stemmer, for senere finner jeg skredderen uten jord, og med minste sønnen Rasmus ( tror jeg)...og det stemmer, men alt er uklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det står f. i Romedal i 1865 men jeg finner ingen Rasmus Andersen f.ca. 1823 eller konfirmert i Romedal. Barn med Guri Olsdatter sålangt jeg har sett, Ole 1850 Schie, Martinus 1853 Lillehagen, Berthe 1855 Lillehagen, Ole Christian 1858 Lillehagen og Syverin 1860 Paulsbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.