Gå til innhold
Arkivverket

[#28435] Asbjørn Kjellevold f. 1900


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Asbjørn Kjellevold var født 9.11.1900 i Porsgrunn. Foreldre: Andreas J. og Bertha Sofie. Han var aktiv i Porsgrunn arbeiderparti på 1950-tallet. Kan noen tenke seg hvor det kan være mulig å finne et bilde av ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Send ein førespurnad til avisa 'TA' (tidlegare Telemark arbeiderblad) i Skien om dei har eit bilete av han. Dei burde i alle høve kunne rettleie deg om kor du skal spørja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Veit du kva yrke han hadde eller kor han arbeidde? Om det var på Herøya for Hydro, finst det fleire stader å venda seg, m.a. Herøya arbeiderforening. Andre alternativ kan vera Porgrunn kommune om han sat i bystyret/formannskap, Porsgrunn arbeiderparti, Porsgrunn faglege sam.org eller Arbeiderbevegelsens Arkiv i Oslo. Så ikkje gjev opp. Dessutan hadde dei ei høgreavis, Porsgrunn Dagblad, som visstnok framleis finst, men no i Hegna-eige (var i alle høve for nokre år sidan). Om den har noko gamalt biletarkiv, veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Nina Karlsen!Hvis du finner noe mer om Asbjørns familie så er jeg veldig interessert. Dette er nemlig slekta til min hustru som kommer fra Gulen.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hei, Nina!Jeg har nå nettopp snakket med Arne Kjellevold, som bor her i Porsgrunn. Han er pensjonert fotograf fra Hydro Porsgrunn og nevø av Asbjørn Kjellevold. Og han kan skaffe bilde av sin onkel uten vanskelighet. Jeg fikk hans tillatelse til å foreslå at du ringer ham.MVH Hans Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Tusen takk, Hans, dette var skikkelig gode nyheter! Klart jeg skal følge opp ditt generøse initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nina.Jeg glemte å si at kona mi er tremenning til Asbjørn! Det er nokså nær slekt. Min mail adresse er birgerfo@chello.noMvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.