Gå til innhold
Arkivverket

[#28449] Kari Jørgensdtr Ekrol, Skodje gift 1801 med Johan(nes) Christensen Helle, Vatne


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I bydeboka for Vatne - band II - under bnr 2 Helle - side 433 - finner jeg Johan(nes) Christensen f. 1774 gift 1801 med Kristi Jørgensdatter Ekrol.I bygdeboka for Skodje - band II - under Indre og Ytre Ekrol finner jeg kun en mulig far til Kristi Jørgensdatter - nemlig under bnr 1 Indre Ekrol - side 670 - Jørgen Jørgensen fra Flo i Stryn (1743-1814) gift 1. med Berte Larsdatter Lille-Fylling.Problemet er at det her bare er nevnt en sønn Jørgen f. 1778 (neste bruker). Av FS (IGI) kan det tyde på at Jørgen Jørgensen på Indre Ekrol i tillegg også har hatt 3 døtre i 1. ekteskap: Ragnille døpt 29.3.1772 - Kristine døpt 27.5.1775 - Christi døpt 24.5.1781 og en datter i 2. ekteskap: Berethe døpt 29.8.1784. Alle døpt i Skodje, Møre og Romsdal.Er det mangler i bygdeboka for Skodje på dette punktet?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

På side 485 under Lille-Fylling finner jeg selv svaret: Jørgen Jørgensen Flo var bruker her i noen år, og her er også døtrene i 1. ekteskapet medtatt.Dermed er bygdeboka likevel korrekt. Beklager at jeg var litt rask på labben.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.