Gå til innhold
Arkivverket

[#28450] Databasevelgeren kommer ikke opp med alle kilder fra Digitalpensjonatet


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Når jeg gjennom Databasevelgeren ser på registrerte kilder for Inderøy, Nord-Trøndelag, kommer tingbøker for perioden 1704-09 opp. Via Google kom jeg tilfeldigvis over at det ett eller annet sted måtte være flere tingbøker for Inderøy i Digitalarkivet. Jeg måtte aktivt gå inn på pensjonatrommet til Sissil Bruun Sørensen før jeg fant de resterene fra 1689-1703. Det virker også som om hun har registrert noen andre kilder for Inderøyområdet som ikke kommer opp i Databasevelgeren, men jeg har spesielt merket meg tingbøkene. Dette kan da ikke være riktig? Man forventer jo at alle kildene skal komme opp i Databasevelgeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Tidligere var det ikke mulig å registrere avskrifter i vårt menysystem, så da ble avskrifter lagt inn i de respektive DP-rommene. Da det etterhvert ble mulig å få registrert avskrifter i vårt menysystem gikk vi gjennom rommene og la inn avskriftene i menysystemet. Dessverre må vi ha glemt noen av avskriftene hos Sissil. Vi vil få registrert dem i systemet vårt så snart som mulig.Takk for meldingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Da er det resterende materialet i DP-rommet til Sissil Bruun Sørensen kommet på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.