Gå til innhold
Arkivverket

[#28451] Marie Jonette Olsdatter - bodde hun i Finnmark?


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Marie Jonette Olsadatter var født den 30.10.1884 på gården Helland i Sørfold, datter av husmann Ole Kristoffersen og hustru Karen Oline Olsdatter. Nå har jeg aldri fått noe svar på hvor det ble av henne etter 1900, men etter tradisjonen skulle hun ha vært bosatt i Finnmark, enten i Vardø eller Vadsø. For den saks skyld kan hun ha bodd en helt annen plass, men trolig i Finnmark. Noen som kjenner til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Geir Bjernes

Tar frem denne tråden igjen da det har dukket opp nye opplysninger, takket være DIS Gravminner. Marie Jonette ligger begravet på Neiden kirkegård i Sør-Varanger, død 03.01.1957, så trolig bodde hun i dette området. Søker flere opplysninger om vedkommende, hennes bosted og hvorvidt hun var gift eller ikke - hun var trolig ugift da bare hennes navn står skrevet på gravstøtta med hennes pikenavn 'Olsen'. Men selv om hun ikke var gift kan hun jo ha hatt barn etter seg. Frykter litt for at personvernbestemmelsene vil hindre meg i det videre arbeidet, men håper likevel at noen kan gi meg relevante opplysninger om vedkommende eller sette meg på spor som fører frem til hennes liv i Finnmark. Mvh Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Geir. Var jeg deg, så ringte jeg til noen i Neiden. De som heter Borissen er gammel Neidenslekt (av russisk herkomst), og ettersom Marie Jonette er begravd i Neiden, så vil det være rart om de ikke skulle kjenne til henne. Hun kan jo foruten å være født Olsen, også ha blitt gift Olsen. Gravskriften er 'takk for alt', kanskje er det familie som står for det. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.