Gå til innhold
Arkivverket

[#28476] Oppslag i bygdebok for Naustdal, SF, gården Kringla


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Lurer på om noen kan gjøre et oppslag. Jeg har en Rasmus Gjertson som er født ca. 1834. I kirkeboka for Førde finner jeg en Rasmus Gjertson døpt 03.12.1835 fra gården Kringla. Lurer på om noen kan se hva som hendte med denne fyren. Hvis det er min mann så flyttet han til Kinn og giftet seg med Oline Larsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Bygdebok for Naustdal/I. Husmannsplassen Nyeteigen på Kringla: Gjert Rasmussen og kona Maria Madsdotter. Born: a Anna Maria f 1832 b Mads Simon f 1834, busett Bergen c Rasmus Samson f 1835 d Andrea Johanna f 1841 d 1846 e dødf barn 1842 f Kristina Elen f 1844 d 1846 g dødfødt barn 1846.Som du ser, står der ikkje noko om kvar det vart av Rasmus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvard Skarvatun

Kårmann Rasmus Gjertsen som døydde 27.11.1912 på Knapstad i Eikefjord sokn er tvillaust same mann som vart fødd på Kringla i Naustdal 1835. 'Født i Førde' på den tida betyr Førde Prestegjeld, som Kringla og Naustdal høyrde inn under (og gjer det den dag idag). Jamfør FT1865, FT1900, Døde i Kinn i Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Ingvar. Det er vel del slutningen jeg har trukket også, for det er heller ikke så mange andre med samme navn født Førde i samme periode. Men du vet, en ting er å ha indikasjonene, noe annet er å ha bevisene..... Mange takk skal du ha. Vet du forresten om det står noe mer om hans foreldre i bygdeboka for Naustdal.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.