Gå til innhold
Arkivverket

[#28482] Familien Lossius Løch i Romsdal 1801


Gjest Vigdis Skaar Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Er det noen som kjenner denne familien?LenkeJeg er bl.a. interessert i om de kan være etterkommere eller i slekt med løytnant Nils Løeg som døde i 1719.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenken din 'funker' ikke. Du MÅ, når du har fått et utvalg av personer, klikke på tallet foran den person du ønsker å legge lenken til, ellers går alt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgier Kvalvaag

Mette Christiansd. Lossius Løch var enke etter Jon Jonsen Løch/Løck (d. 1799.) Han var fra Løken i Sunndalen med aner på farssida videre til Sæter i Øksendalen.Mette hadde denne anerekka: 1. Mette Christiansd. Lossius; 2. Christian Boghart Richter (1704-1762); 3. Eva Elisabeth Kyhn (1712-e.1780); 4. Christian Christiansen Richter (1671-1708); 5. Elisabeth Christophersd. Kohlberger; 6. Ulrich Friderich Kyhn; 7. Mette Christophersd. Lossius.Lossiusnavnet hadde hun altså etter sin mormor.Du finner mye om dette om du går inn på Google/grupper og søker på f.eks. Christian Richter.Her er en start:[url="http://groups.google.no/groups?q=richter+l%C3%B8ch&hl=no&lr=&selm=3BA3663C.9030303%40online.no&rnum=1>LenkeHer får du enda mer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgier Kvalvaag

Med den forhistorien Løch-navnet har i denne konteksten, er det vel ikke så sannsynlig at du finner noen forbindelse til løytnant Løeg. Tror jeg. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgier Kvalvaag

Er det meg du spør, vil jeg si som jeg alt har skrevet at Jon Jonsen Løch har ikke noe med noen andre å gjøre enn faren som kalte seg Løken. I Sunndalsboka (hvis det er noe entydig begrep), er det gjort et nummer av at disse klokkerfolka laget seg et så fint navn. (Det er mulig jeg husker feil, at dette stod å lese i en artikkel i årboka til Nordmøre historielag (om det er noe som heter det.))Alt dette forutsetter selvsagt at det er korrekt mann vi har fått oppgitt som ektemann til frk. Lossius Richter.Hilsen Torgeir (fortsatt uten tilgang til de fleste kildene. Så bær over med meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Takk til Kvalvaag for fyldige innspill. Til Fasting er det bare å si at det vet vi stadig ikke, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.