Gå til innhold
Arkivverket

[#28483] Finner ikke giftermålet..


Gjest Wenche Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

En Gulbrand Olsen 36 på Haldumseie gift 24/11-1933 i Lunder med Mari Iversdatter Dælin 24 år. Hvorfor søker du etter ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Simensen

Hei,og takk for respons alle sammen. Jeg skal sjekke disse opplysningene nærmere. Gulbrand Olsen er far til Berte Gulbrandsdatter f 26.09.1875. Hun brukte også navnet Berte Gulbrandsdatter Greftegrev. Han er på 7 generasjon i min anetavle. Fant ikke giftermålet,så jeg håpet på litt hjelp :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Mente g. 1833. Det er ikke noen Gulbrand Olsen f. ca. 1798 g. i Lunner før han i 1833, de andre har helt feil alder det jeg kan se. Den Berthe f. 26/9-1825, er hun uekte? Har paret flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Simensen

Hei HansDette er opplysninger jeg har fått: Født 04.03.1798,Jevnaker, Oppland. Bodde ved f.t 1801 ved Greftegrev,Jevnaker.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Simensen

Hei igjen.Carsten (innlegg 3) og Grethe (innlegg 4,lenke 3) Det er den rette Gulbrand Olsen.Det er hans kone jeg ikke finner navnet på!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Wenche, jeg skjønner at du har en Gulbrand Olsen f. 1798 og at den samme er på Greftegrev i 1801. Problemet er at denne ikke er gift før 1825 i Lunner/Jevnaker. Da er han i så tilfelle ungkar hvis han er far til Berthe f. 1825. Hvor har du opplysningen om hennes fødsel fra når du tydeligvis ikke er sikker på foreldrenes navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Hei Hans Myrhe. Svar på Berte Gulbrandsdtr's fødselsdato finner du på innlegg nr 27786. Ved Berte Gulbrandsdtr's far stå det oppnevnt Gulbrand Olsen ved hans datters giftemål under gifte i Jevnaker 1845.Hilsen Geir Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det ekteslapet stemmer, men hun er oppgitt til 24 år i 1845, altså ikke født 1825. Hvordan er hun identifisert? Hvem er moren? Og hvordan er det klart at faren er f. 1798?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.