Gå til innhold
Arkivverket

[#28484] Saude/Sauherad bygdebok


Gjest Hans Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenhaug

Du tidfester ikke mannen, men truleg er det denne frå Bind III, s. 118: Olav Johnson frå Kåsa u. Nordagutu f 1836, g 1865 m Hælge Johannesd. frå Nordre Holte f 1844. Barn: 1)Johannes f 1865, 2)Jon f 1867, 3)Ingeborg f 1871, 4)Olav f 1874, 5)Hælge f og d 1876, 6)Hælge f 1877, g 1896 m Halvor Olsson Brekke u. Holte, sjå nedafor, 7)Halvor 1879-1906 lærar, ugift, 8)Leiv f og d 1882, 9)Leiv f 1884. Av barna var yngstesonen Leiv heime i 1900. Bare Hælge og Halvor (nr. 6 og 7) blei att i Norge. Dei andre barna drog til Amerika. Jon kom tilbake og døde i Skien. Kona hans, Karen, døde på Kolahuset i Sauherad. Leiv kom og tilbake. Han døde i Kringsjå. Olav og Hælge Ramsvik skøyta eigedomen i 1917 for 5.300 kroner til Hans Gunnarson Haugedal frå Oppistugu Haugedal u. Tveiten. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Beklager at tidsepoken ble uteglemt. Ja det, er den familien. Var egentlig ute etter en Halvor Olsen f. 1879 som dro til USA og siden han var født da og jeg ikke kunne identifisere ham i 1900 tellinga håpet jeg det sto noe i boka om emigrasjon. Takk for det Trond. Da må jeg lete et anne sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Når dere først holder på med Sauherad bind III. Bakerst i dette bindet har Birger Kirkeby flere kapitler om slekter/slektskretser med linjer tilbake i middelalder. Disse kapitlene innholder svært mye feil.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.