Gå til innhold
Arkivverket

[#28517] Morten Pedersen Bøgvald ,Bøgvad slekta på Ytre Øye , Kvinesdal. Kom fra Jylland.


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Morten Pedersen Bøgvald (Skifte 1716).63år i 1706,f.ca.1643.Ludvig Daae skriv at han kom som kontorist til sorenskrivaren på Feda.Han skulle koma frå ein liten landsby sør for Vejle i Jylland,Danmark. Trenger hjelp for å oppspore hans opphav i Danmark. Hjelp mottas med takk.mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er intressert i å komme i kontakt med andre som gransker slekt i Kvinesdal. Kanskje vi kan utveksle endel info? mvh Jan frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hei Jan FrodeNå gransker jeg ikke akkurat slekt fra Kvinesdal, men er ikke likhet med deg også på jakt etter opprinnelsen til en Bøgvad. I mitt tilfelle en Paul Iversen Bøgvad som var borgermester i Bergen i første halvdel av 1600- tallet.Jeg slo opp i store norske på navnet Bøgvad og fikk opp opplysninger om en slekt som het Thaulow. Det interessante der var begynnelsen som jeg siterer her:norsk slekt, opprinnelig fra Kolding på Jylland, hvor stamfaren Niels Andersen Bøgvad( død 1611)var borgermester. Flere av hans etterkommere var også borgermestere der.Stedsnavnet Thaulov er også nevnt, men da i forbindelse med slektsnavnet Thaulows opprinnelse.Kanskje Koldig er det rette stedet å begynne å lete på, med mindre det var mange Bøgvadslekter der, akkurat det aner jeg ikke.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk for opplysningene Siv ! Det er intressant med nye opplysninger og jeg skal sjekke dem nærmere. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.