Gå til innhold
Arkivverket

[#28520] Look up: Ancestry.com,Trees & Communities - OneWorldTree


Gjest Pål André Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål André Jørgensen

Jeg vil gjerne ha hjelp med å finne Peder Julius Johansen i nevnte kilde. Han døde i 1945, Fergus, Montana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I census 1930 finner jeg chief carpenter - steam railroad - Peter A. Johnson i Harlowton, Wheatland county, Montana. Han er født i Norge av norske foreldre, er 44 år, innvandret 1903, gift første gang som 26 åring. Kona er Gertrude A. - 40 år - gift første gang som 20 åring. Hun er født i Sverige av svenske foreldre og innvandret 1908. De er begge nasjonalisert. Sammen har de hos seg den 3 1/2 år gamle datteren Gladys E. født i Montana. De har også fire stebarn hos seg. (Sannsynligvis fra Gertrudes tidligere ekteskap.) Ruth E. Richards - stedatter 16 år, Effie P. Richards - stedatter 13 år, Henry J. Richards - stesønn 10 år, George E. Richards - stesønn - 8 år. Alle fire stebarn er født i Montana av far fra Wisconsisn og mor fra Sverige.Virker dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Slektstreet hos Ancestry ser jo ut til å være lagt inn av deg selv, Pål, - så hva er det egentlig du ønsker info om???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Arne: Hvis det er et innlegg gjort av meg, er det selvfølgelig ikke interessant. Jeg søkte i anc.com på p.j. og fikk opp et tilslag som jeg ikke fikk innsyn i, pga. at jeg ikke abonnerer på tjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Jon: Mange takk for din hjelp! Det er rett familie. Vil du gjøre meg enda en tjeneste? - Å søke på Gertrude og Richard i 1920-tellingen? mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Det er en til som jeg tror har lagt inn det samme slektstreet som deg. Nå har ikke jeg full tilgang her men prøver med en lenke :Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg finner i 1910 i Hall PCT., Granite, Montana:Oscar Rickards, Head, 36, født i Wisconsin av foreldre f. i England, - Farmer, General Farm. Gift i 9 år.Clara, Wife, 28, f. i Montana av far f. i Iowa og mor f. i Montana. De har barna Bertha på 7 år og Dora på ? mnd. Begge født i Montana. 1920, - Willow Creek, Hall, Granite, Montana.Oscar G. Richards, Head, 45, f. i Wisc. av foreldre f. i England. Farmer, Gen. Farm.Gertrude A., Wife, 30, f. i Sverige av foreldre f. i Sverige. Imm. år ukj.Barn:Bertha J. 18, ug.Dora M. 10 år 2 mnd.Carl A. 8 år 7 mnd.Ruth A. 6 år 1 mnd.Effie P(?) 3 år 2 mnd.Henry J. 6 mnd.Samtlige barn født i Montana av far f. i Wisconsin og mor f. i Sverige. (Dette siste er mest sannsynlig en feilinnførsel.)Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hallo Paal Andre! Tenker vi har skrevet for. Peder Julius Angel f. 1884 sonn av Johan Martines Andersen og h. Berit Elisabet Ingebrigtsdtr. Skomo, ser jeg. Det ser ut som om Peder ble gift to ganger?? Har du noe om aarene til giftermaaler og forste konas navn? Utvandret noen sosken til Peder? For Bronnoy Bygdebok, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Margaret Miller

Arbeider igjen med Peter Angell Johnson for Bronnoy Bygdebok. Ser paa Draft Card 1918 (Montana) in Ancestry. Her kona er (Ruuell?? Agness?) Da i 1920 var han skilt. Jeg kan ikke lese navnet. Jeg har papirene fra Norge at Peder var forst gift med Dagmar Fransiska Mork Nikolaisen fra Skill Bronnoy! Jeg har sett hennes giftermaalet i Minneapolis i 1911. Hun gm Peder Johansen. Papirene fra Norge in 1960 ara sier hun er gift med Peder Julius Angel Johansen. Hun maa vaere dod tidlig og Peder gift tre ganger. Onsker jeg kunne lese navnet paa draft card. Kan du se paa den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

If you go into the 'lenke' above, and 'Search' you can see Peter is married to Dagmar! But they have that as his third marriage. I can't get into smickus@d-web.com Do you know how to contact the person with the 'lenke'? Why are you interested in this family? Dagmar was certainly his first marriage (1911 Mpls). Will try to check cemetery records here in Mpls for her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Looking at the draft card again the person living with his (as nearest relative) can be a Russell Agnell (should be Angell?) Johnson. I thought maybe a son? but I can't see him in 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.