Gå til innhold
Arkivverket

[#28523] Ingeborg Simonsdtr. Roven, Børsa, Sør-Trøndelag


Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Lurer på om Ingeborg kan være identisk med Ingeborg Simensdtr. Gjølme, som fikk ei uekte datter i Orkdal i 1820. Denne dattera Elen Andersdtr. ble bortsatt på Roven. Faren het Anders Hansen Svorkmo. Ved konfirmasjonen er Ole Roven oppført som far.I 1865 finner jeg ei Ingeborg Simonsdtr gift med Ole Sivertsen på Rovshylla. Regner det som sannsynlig at dette er Elens mor, men er det noen som har flere opplysninger om denne familien på Rovshylla? Hvor Ingeborg kom fra f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Håvard Ler

Prøver denne igjen. Har nå fått bekrefta at den Ingeborg Simonsdatter jeg søker opplysninger om er den Ingeborg som var gift med Ole Sivertsen Roven på Rovshylla. De ble gift i 1835 i Børsa. Ingeborg var født ca, 1798, men jeg har fortsatt ikke greid å finne ut hvor hun kom fra. Foreldrene skal være Berit Arntsdtr. f. ca 1776 og Simen Andersen Viggen. Noen som vet noe mer om denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.