Gå til innhold
Arkivverket

[#28539] Mons Larsen Hosteland f. ca 1774, Lindås, gm Kari Knutsdtr f. ca 1777


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I folketellingen for 1801 finner vi på gården Hosteland i Lindås Mons Larsen 27 år gift med Kari Knudsdtr 24 år LenkeParet ble gift i Lindås 5.7.1799.14.7.1805 døper de en datter Kari Monsen i Lindås. Er det noen som kjenner til hvor det ble av denne Kari?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Kari Monsd. i riktig alder finnes i 1865 på Lille Sleire i Sandnæs sogn (nå Masfjorden, som Hosteland) og på Solheim i Østreim sogn. Men hun kan jo også ha dødd tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk for informasjon Nina!Den Kari som du fant i folketellingen i 1865 giftet seg 5.7.1827 i Lindås med Hendrich Iversen.Er det noen som kan finne ut om far hennes var Mons Larsen Hosteland?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Under Hosteland bn.6, Masfjordbok band 1 finner jeg Kari født 1805 på bn.6 død 09 aug 1867 nevnt gift 1827 med Henrik Ivarsen Lille Sleire bn.1. født 1798 død 02 des. 1882. 8 barn.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Jan for oppslag i Masfjordbok.Da har jeg fått avklart mitt problem - det var nemlig to Kari Monsen født i 1805 i Lindås - begge med Mons Larsen som far. Den ene var min ane, men jeg ble usikker på hvem. Nå kan jeg utelukke denne Kari født på Hosteland.Se forøvrig tema 2854 LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.