Gå til innhold
Arkivverket

[#28554] Er Östre Os en gård eller et sted ?


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

En Marie Margrethe Nielsdatter Bonsach kom fra Östre Os. Er det et sted eller en bestemt gård, muligens i Odalen eller Nes i Akershus? Vet noen noe om stedet/gården?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Takk skal du ha,Odd! Dette er helt sikkert riktig gård.Dama var nok en annen Marie.'Min' Marie var födt i 1723, giftet seg med Erik Pedersen og flyttet til gården Mel-Disen i Sör-Odal. Vet du noe mere om gården Östre Os så er jeg veldig interessert. Jeg har desverre ikke tilgang på bygdeböker.mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Nei, jeg vet ikke noe mer om Østre Os.Men en sjekk på FS ga følgende informasjon om din Marie (dette er opplysninger som må etterprøves)1. Marie Margrethe Nielsdtr Bonsach 17232. Niels Nielsen Bonsach død 1.7.1784 gift 30.9.1723 i Vinger med3. (Anna) Marie Nielsdtr Lindahl død 31.7.1748 4. Niels Bonsach døpt 22.12.1671 gift med5. Agnete Hansdatter Wolf8. Baard Bonsach 1638-1701 født på Kongsberg gift med9. Bodil Nielsdatter 10. Hans Jacobsen11. Maren Dorp født ca 1655 i Fredrikshald16. Gangolphus Bonsach født ca 160022. Niels Olsen Dorp23.Petronelle Christophersdtr Friis32. Johannes BonsachDette var et lite utdrag, men som sagt denne informasjonen må etterprøves.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.