Gå til innhold
Arkivverket

[#28559] Espenes, Fjære i Aust-Agder?


Gjest Siri A. Baklid
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri A. Baklid

En Johannes Gudmundsen Indre Espenæs og Kari Johannesdatter fra Åsane ble gift 24.06.1763. Er det noen som vet om Johannes var fra Espenes i Fjære, Aust-Agder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Espenæs finnes som gårds-/bruksnavn flere steder i Norge. Hvor giftet det aktuelle paret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

'indre Espenæs' høres ikke ut som Espenes på Fevik. Espenes er nabogård til det området jeg bor i, og jeg har røtter der. Men har ingen kilder og eksakt kunnskap som kan bekrefte min påstand. Har du kilder som taler om Espenes i Fjære?- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Vet dessverre ikke hvor vielsen fant sted. Har opplysningen i notater etter en avdød slektning som ikke har etterlatt seg kilder for alle opplysningene. Kari Johannesdatter var fra Åsane, og jeg trodde opprinnelig at vielsen fant sted der. Finner ikke vielsen i kirkebøker for området, og lette derfor etter Espenes-gårder ikke altfor langt fra Åsane... Har altså ingen gode kildehenvisninger, bare gjetninger og leting nærmest i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.