Gå til innhold
Arkivverket

[#28566] Missing


Gjest Ellen Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Lund

For å gjøre anesirkelen min perfekt ønsker jeg opplysninger om foreldre til: Elias Taraldsen. døpt 22. juli 1816 Holum, Vest Agder. Far er: Tarel Legsen. Vil gjerne ha navn og fødselsår på mor til Elias og fødselsår til far, Tarel.Kjempefint om noen kjenner til familien Vennlig hilsen, Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg kjenner ikke familien, og kan dessverre ikke hjelpe deg med det. Men jeg har lyst til å hjelpe deg (og andre) med noe annet.Dersom noen i framtida vil søke i Digitalarkivet etter denne familien vil de nok ikke finne dine opplysninger. Den eneste måten å få treff på din debatt på - er å søke på 'Missing' eller 'Anesirkel'. - Og det er det lite trolig at noen vil søke etter dersom de leter etter folk i Holum. Dersom du hadde brukt navn og sted i overskrift og / eller stikkord hadde du gjort oss alle en tjeneste.- Jeg tipper du trodde en kryptisk overskirft ville generere en drøss med treff. Det gjør det sikkert også. Men hva skal du med en drøss med treff, når det kun er folk med kunnskap om Holum, du søker? - Om to år får jeg kanskje Holums kirkebøker på hjemlån. Da vil jeg søke opp 'Holum' i Digitalarkivets søkemotor og se om det er noen jeg kan gi opplysninger til. Da får jeg neppe treff på 'Missing'- U c the point?Dette er ikke ment som gruff, men som et tips. Det er jo ikke alle som er klar over hvordan søkefunksjonen i disse debattene fungerer.Lykke til i jakten på 'dine folk'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

I FT 1801 i Christiansand finner du i alle fall 29 år gamle Taral Leechsen, ugift og logerende. Kan jo være en mulighet. du finner også en Tarald Leegsen på 33 år i Walle, gift med Ingeborg Andersdatter.Det er i alle fall de eneste med nogenlunde samme navn som du oppgir.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.