Gå til innhold
Arkivverket

[#28592] Godtzen slekta i Norge


Gjest Magne A. Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne A. Larsen

Severin Godtzen var borgermester i Stavanger omkr. 1650. Er der noen som kan kaste lys over denne slekta som trolig kom fra Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Jens Hanson Debes(eller von Dewitz) 1740-1793 var gift med Agnethe Godtzen. Ikke vet jeg om Agnethe kom fra din Severin, men navnet er vel ikke så vanlig, så det kan kanskje være. Von Dewitz er tysk - fra byen Dewitz i nærheten av Kiel. Men det var altså ikke direkte Godtzen, kun ev. inngiftet sidegren. Men iblant er det og av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Her er en link til en tidligere debatt som omhandler en Jens Søfrensøn Godtzen, sogneprest i Stavanger ca 1684- 1713.LenkeMvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

Magne.Jeg har samlet ganske mye om Severin (Søren) og hans etterslekt. Kan sende det jeg har pr. E-post, da trenger jeg din adresse, hvis du ikke ønsker å oppgi denne her får du sende meg et kort e.l., adressen finnes på Gule Sider.mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.