Gå til innhold
Arkivverket

[#28595] Norsk Fangeleksikon. Grinifangene


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Jeg lurer på om noen kunne tenke seg å gjøre noen oppslag i denne boka for meg? Jeg sitter nemlig med et kort som sannsynligvis er laget av norske fanger i Fühlsbüttel under 2. verdenskrig og det har signaturene til flere av dem. Det jeg lurer på, er om alle kom hjem igjen, og vil ikke det da stå i fangeleksikonet (om de var via Grini)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jeg kan godt slå opp for deg. Det som står der er fangenr., navn,yrke,hjemsted,fødselsdato,arr.dato,oppholdstid på Grini og grunn til arr. Min e-post er c-scha@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Jo, det står hvem som omkom i fangenskap og hvem som opplevde frigjøringen i 'Grinifangene'.Ellers kan du kanskje finne 'Nordmenn i fangenskap 1940-1945 : alfabetisk register' i en bokhandel. Den kom ut på Universitetsforlaget i 2004 så det burde ikke være umulig ;-)mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.