Gå til innhold
Arkivverket

[#28598] Martha Hansdatter Fjellanger, Lindås


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Martha Hansdatter Fjellanger fra Lindås i Hordaland giftet seg 24.6.1801 med Hans Trulsen Nerdahl. De fikk sønnen Hans Hansen som ble døpt 20.9.1801. Kan noen hjelpe meg med å finne om de fikk flere barn? De ble boende på Fjellanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Hei,Foruten Hans har jeg registrert: Truls døpt 6/5/1804, han døde 1873 KnarvikHenrik døpt 4/12/1806Anders døpt 19/4/1810Johannes døpt 31/10/1812Anna døpt 20/11/1815, gift på HetlehovdeLisbeth døpt 16/11/1818Henrik døpt 13/1/1822 Dette har jeg registrert lenge før jeg begynte å registrere kilder skikkelig, men vil anta at jeg har det fra kirkebøkene. Du har sikkert fått med deg at det har versert en debatt om opphavet til Hans Trulsen i dette forumet.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Ørjan, takk for hjelpen. Jeg har ikke fått med meg problematikken rundt Hans Trulsen. Hvilet nr. i debatten er det? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Her finn du blandt anna,skifte etter Hans Trulsen. LenkeTruls var gift med Anna Bergithe Jacobsdt. Grimstad. Dei busate seg i Knavik. (Nord)Helsing Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Takk til Marit. Hadde så smått tenkt å begynne på skiftene, så dette var virkelig til stor hjelp. De skiftene som er nevnt er alle sammen 'mine' også. Hvem av Martha Hansdatters barn stammer du fra? Hennes sønnedatter som var oppkalt etter henne er min tippoldemor. Vi har sikker flere opplysninger å utveksle. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Truls var min tippoldefar , og sonen Hans Knarvik f. 1836 var oldefar min. Men kven var far til tippoldemora di? Eg veit at Hans Trulsen hadde ei søster Martha som også vart gift Rambjørg , i Masfjorden . Trur ho budde på Rambjørsvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hans Trulsen og Marta Hansdatter Fjeldanger hadde trolig flere barn enn hva jeg har, men sønnen Hans f.19.9.1802 giftet seg i 1834 med Agnethe Jacobsdatter 1808-1876. De hadde minst fire barn, Hans f.20.11.1834, Martha 29.11.1836, Ole ca, 1842 og Johannes ca. 1845. Her kan du trolig tilføye noe, bl.a. med din Hans f.1836. Martha f. 1836 giftet seg først med Ditlef Monsen Mongstad og senere med Iver Iversen Knarvik. Hvem er etterkommere etter 'din' Hans? Og hvem giftet han seg med? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor  Waler Iversen

Hei :)Jeg kan tilføye dette. Truls Hansen Fjellanger (1804-1873) g.m. Anna Berghita Jacobsdatter Grimstad (1811-1872)Hun var datter av Jacob Olsen Grimstad (1767-1847) og Anna Larsdatter Fjellsende (1762-1832)(Slekten til Anna var lensmenn i Lindås i 200 år!)Truls og Anna hadde disse barna:1)Hans Trulsen Knarvik (Ca 1837-1918) g.m. Kari Hansdatter Rambjørg (1840-1925)2)Marta Trulsdatter (Ca 1838-)3)Henrikke Trulsdatter (Ca 1843-)4)Ole Trulsen (Ca 1846-)5)Jacob Trulsen (Ca 1850-)6)Hansine Trulsdatter (Ca 1856-1937) Gift 1877 med Jon Gudmundsen Hølleland (1853-1926)*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Hei igjen Bjørg, Eg har våre bortreist i helga. Når det gjeldt barna til Truls Hansen og Anna Bergitha Jacobsdt. har eg ikkje så mykje meir enn det Rigmor har skrev Men eg har funne fødsels og dåp på - International Genealogical Index1. HANS TRULSEN født 12 APR 1837 Christening: 23 APR 1837 Christening: 06 MAY 18042. MARTHE TRULSEN- f: 25 OCT 1839 - Christening: 10 NOV 1839 d.20/4-1905, g.m. Jetmund Andersson Rambjørg. Ho har ei stor etterslekt i Lindås, sjå elles lenkja. [url="http://home.online.no/~anepstad/Rambjoergindex.html>Lenke3. ANNE TRULSEN - F. 12 JAN 1842 ,Christening: 16 JAN 18424. HENDRIKKE TRULSEN - F 08 NOV 1844 Christening: 24 NOV 18445. OLE TRULSEN -f 16 MAR 1847 Christening: 28 MAR 18476. JACOB TRULSEN - f. 03 JAN 1852 Christening: 01 FEB 18527) Hansine Trulsdatter (Ca 1856-1937) Gift 1877 med Jon Gudmundsen Hølleland (1853-1926)Det har versert mangen debattar her i digitalarkivet, om slekta til Anna Larsdt. på Fjellsende. Det fins sikkert endå fleir også .Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Marit. Takk for tilleggsopplysningene. Klart jeg gjerne vil vite mer om Hans Trulsens etterslekt. Jeg klarte imidlertid ikke å komme frem på den mailadressen du oppgav. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Bjørg Brynildsen.Kanskje jommer du frem ved å bruke denne adressen: marit.rambjør@online.noKona mi har også slekt på Rambjør.Mvh Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Har prøvet, men fikk beskjed at maskinen ikke tar ø osv. Prøvde med o. Marit, kan du prøve å sende meg en mail på brylot@online.no så tar vi det den veien. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Til Birger det er minst 150 år sidan slekta mi flytta frå sjølve Rambjør. Så det er tvilsomt om me er i nemrt slekt. Helsing Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Marit.Vell kona mi sin slekt var på Rambjør midt på 1800 tallet, men det spiller jo ingen rolle for meg, det var bare en tanke som slo meg!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.