Gå til innhold
Arkivverket

[#28616] Skifte etter Claus Bagers quinde, Bergen


Gjest Siv Eidevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik

I følge Bergens Historiske Forenings Skrifter nr 47, 1941, skal Anne Cortsdatter Clausen (gift med baker Claus Ritzero) blitt gravlagt i Korskirken i Bergen 24 sept 1679. Jeg tror det er henne jeg har funnet herLenkeFinnes det et skifte etter denne damen? Jeg lurer i såfall på hvem som var hennes arvinger og om det står nevnt en datter med navn Anne Margrethe.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg tror ikke det er bevart skifte etter Anne, men da Claus Ritzerou døde ble det skiftet etter ham (17. juli 1710). Fra første ekteskap (med Anne) hadde han sønnen Christopher og datteren Anne Margrethe, gift med Rørich Reimers. (Fra andre ekteskap hadde han Trine, Sophia og Peter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Supert, har forsøkt uten hell å finne fødselsregistreringen til Anne Margrethe, men nå fikk jeg den endelige bekreftelsen på at jeg har funnet det rette foreldreparet.Tusen takk for hjelpen :-)Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.