Gå til innhold
Arkivverket

[#28625] Oppslag i bygdebok for Hosanger(Osterøy)


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Etter det eg har lest på nettet er det nyleg starta opp eit bygdebokprosjekt for Osterøy, men det skal også finnast ei gammal utgåve av sorten, visst eg har forstått det rett??Visst det er tilfelle vil eg gjerne vite meir om denne Brita johannesdtr som er gift med Nils K Tvedt.LenkeVisst ikkje det er råd å finna namna på alle i boka(alfabetisk), skjønar eg at vert vanskeleg, for eg veit ikkje kva gard ho var frå.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei Mariann!Eg finn ei Britha Johannesdatter på Family Search f. 4/3 1871 under Hosanger (VRI). Foreldra var Johannes Bergesen og Britha Monsdr.Helsing Helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Helga :-)Takk skal du ha, dette var til god hjelp. Eg gløymde sjølvsagt å ta med f.dato, den har eg jo..... Det stemmer sikkert, sjølv om den datoen eg har(som står på gravstøtta)er 05.03.1871.Eg prøvde også på VRI, men har nok oversett denne..Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Hei Marianne!Her skal du få nokre starttips. Bøkene kan lånast på næraste bibliotek via utleveringsavtalen dei har seg imellom.I ættebok for Hosanger, bd. I, del 2, s. 584, familie 31, på Øvre Eknes, finn du Nils Knutsen Øvretveit med eit utanomekteskapelig forhold, samt kona Brita Johannesdtr. fødd Øvre Eknes (ho har sine forfedre i Osterfjord-traktene, og som du stort sett vil finna i same bøkene - Hosanger består av 2 bøk).I ættebok for Myking sokn I (Bygdebok for Lindås), s. 448 og 449, fam. nr. 2 og 3, finn du først faren til Nils: Knut Nilsen Øvretveit og heile hans familie, med tilvisingar atterover i tida. Deretter Nils sjølv med heile sin familie.Få tak i bøkene. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Takk for svar!Kan eg berre spørja: står det noko om ei Marie f.1903? Dette skal(visst eg har funne rett familie)vera dotter til Nils og Brita.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Lindåsboka I / Myking sokn s. 449 forteller at Nils Øvretveit og Brita Eknes sin fjerde datter Maria, f. 1903, i 1921 giftet seg med Iver Buchvold fra Røros. Og da stemmer det forhåpentligvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Kan legge til at Brita J. Eknes sin farfar, Berge Larssen Ytre Eide på Øvre Eknes, f. 1809, er firmenning av Henrik Wergeland og Camilla Collett, så vidt jeg kan se av mine bøker. Deres felles opphav er på Fjellsende i Lindås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Mariann Stokken

Dette er eit spørsmål om nokre heilt andre, men det gjeld iallfall oppslag i bygdeboka for Hosanger: Visst ikkje denne lenka virkar så er dette funne på s.97 i krk.bok for Hosanger(MO sokn) under utflytta, nesten heilt øverst på sida. Står det noko om denne familien i bygdeboka? Knut Andersen(Otterstad) og Inga Olsdtr. reist til Amerika i 1882.LenkeVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Mariann Stokken

Er det nokon som kan hjelpa meg med eit oppslag ang. Manus N Eknes? Han vart f. 16.03.1895, faren heitte Nils Knutsen Øvretveit og mora heitte Anna Johannesdtr. Eknes. (ho var forresten syster til kona hans, dei gifta seg 11.06.1894)Han vart konfirmert i Hosanger i 1909, og vart i krk.boka kalla Magnus N Eknes.Kvar vart det av han? Står det noko i bygdeboka?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Her må du bruke Bygdebok for Lindås, bind I - Myking sogn. På s. 449 om bruk 6 på Øvretveit er denne familien oppført. Om Magnus står det 'f. 1895, d. 1965, bosatt i USA'.Nabobruket til gården deres, dvs. Øvretveit br. 5, ble for øvrig eid av mine forfedre (i Hamre) til min tippoldefar (i Hosanger) solgte det til brukeren i 1878. Året før solgte Jakob B. Bysheim (også i Hosanger) bruk 6 til Knut Nilssen Kleiven, som et sted nevnes som landhandler og er far til Nils Knutsen. De tidligere eierne av bruk 5 og 6 hadde felles oldeforeldre (i Hamre), som arvet en del av Øvretveit fra gammelt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ok, så det er grunnen til at eg ikkje kunne finna noko, takk skal du ha!!Venleg helsing Mariann. PS:ein ting eg har merka meg er at det var svært mange f. utanfor ekteskap som for til Amerika i vaksen alder.PS 2: Myking, Lindås, Osterøy, Hosanger, må berre sei at eg skjønar fint lite av det :-) snakka med presten ein eller annan stad der ang. ein dødsdato, og sa dette, han lo, og sa at det hadde han full forståelse for :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Problemet her er at ættebøkene relaterer seg til gammel kommuneinndeling. En rekke kommuner som ikke lenger finnes (Hosanger, Hamre, Haus osv.) er avløst av Osterøy, Lindås, Bergen. Attpå til finnes området 'Alenfit' (etter Olundfit skiprede) som omfatter tidligere Alversund. Det utgjør søndre del av dagens Lindås, som også var kommune tidligere, men da i et mindre omfang enn nå.Pga. dette heter både en del av Osterøy og en del av Lindås 'Hosanger' i slektsboksammenheng, og 'Lindås' ligger da nordvest for dette området. I forhold til ellers i landet er dette strøket godt dekket delvis av utgitte slektsregistre, delvis av gårdshistorier med slektsdata. Det gjelder bare å kjenne til eldre geografisk inndeling, slik at en finner riktig bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Takk skal du ha, avdi du forsøkjer å klargjera dette for meg. Veit ikkje om det hjalp, men det var eit godt forsøk :-)))) Eg skjønar iallfall litt av _kvifor_ det er så komplisert :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Jeg kan ta med at mellom Hosangers del nord for Osterfjorden og Alenfit (også nord for samme, men lenger vest), ligger resten av gamle Hamre kommunes del på samme fjordside (en bit av denne inngår i Alenfit), og den er nå dekket av et eget bind av Hamreboka som omfatter Eikanger. Så dette ikke altfor store området krever tilgang til så mange som fire helt forskjellige bygdebøker, hver med flere bind. I tillegg kommer 'nabobøker' for Masfjorden, Modalen, Vaksdal, Evanger og Haus + flere ut mot havet, så en 'ser nærmest ikke skogen for bare trær' hvis en ikke er lokalkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ha,ha, er det rart ein stakkar synst det er vanskeleg, som knapt har vore i området :-)))Men eg skal iallfall bruka dette/desse svaret/svara som oppslagsverk ved evt. seinare høve :-)Takk igjen!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.