Gå til innhold
Arkivverket

[#28630] Halvor Amundsen f.ca. 1730 på Ringerike eller omegn.


Gjest Ellef Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Søker foreldrene til Halvor Amundsen f.ca. 1730 - bgr.10.jul.1774. Gift 14.nov.1758 med Eli Syversdtr dpt.24.jul.1738 - bgr.12.jun.1802. Eli var ei datter på nordre Hval, i Haug annex til Norderhov, en gardpart Halvor ved dette ekteskap ble eier av.Hverken kirkebøker fra Ringerike eller 'Ringerikske Slekter' gir pekere til hvor Halvor var fra. Ei heller skifter jeg har stavet meg gjennom. Helst var han fra en av nabobygdene. Neppe Krødsherrad eller Hallingdal, men mulig Hadeland eller bygder sør for Ringerike. Alle mulige tips mottas med takk. (Sjølsagt også fra Family Search). Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor E Fredriksen

Hei!Fant dette på FS om Halvor og Eli sin familie, dette har du sikkert fra før .. hvis det er de rette personene .. , LenkeMvh Tor Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takk for linken. Hadde dette fra før. Deres barn nr.3 Siver Halvorsen f.1767 var en av mine tippoldefedre. I første ekteskapet hadde han 5 barn. Ble som enkemand gift 1806 med Ingeborg Hansdtr Wager. De avlede 11 børn, hvorav det yngste (Elisabet) vart oldemoren min. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Hei Ellef!Siden Ådalen er kjent område for deg. er vel dette et dumt spørsmål, men er Amund Haugerud i Ådalen som mulig far sjekket ut?Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei og takk for tipset. Mener å ha sjekket ut alle i distriktet. Men -, denne Amund Haugerud skal jeg sjekke en gang til. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.