Gå til innhold
Arkivverket

[#28634] Ønsker å samle kildemateriale til lokalhistorie om Byorginaler i Bergen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Hei Jeg ønsker å samle opplysninger om Byorginaler i Bergen.Mye stoff finnes men som dere vet av f.eks debatten vedr.Tippetue er det mye stoff som er 'spredt' omkring og ikke skikkelig satt isammen.Dette prosjektet vil jeg nå prøve å få til. Samle en historisk/biografisk skildring av Byorginaler i Bergen.Jeg ønsker også om mulig å få gjort dette tilgjengelig på nettet.Jeg ønsker derfor samarbeidspartnere til en 'dugnad'. Da jeg selv ikke har hjemmeside så hadde det vært fint om noen kunne tenke seg å bruke dette på en nettside.Jeg kommer ikke til å ta betalt for noe av dette da det dreier seg om idealisme og Bergenspatriotisme!Dersom noen er intressert i et slikt samarbeide kunne vi kanskje gått sammen om å realisere noe av dette til almennhetens interesse.Betingelsen er at ingen av deltagerene i et slikt prosjekt skal proffittere økonomisk eller ta betalt for 'dugnaden'.Den må være til almennhetens bruk. Hva synes mine meddebattanter om dette?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk Siv ! Det er hyggelig med alle som ønsker å bidra med informasjon.Jeg legger den inn i mine favoritter.Vennlig hilsenJan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Også denne karen bør vel taes med i 'samlingen' av bergenske originaler, selv om han var sunnfjording. Han var vel også den 'største' av dem. :-) Godt kjent (og beryktet) i byen i sin samtid, men nå nesten glemt. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Arne Solås

Jeg har et navn på en bergenser som sikkert kunne fortjent en omtale i dette temaet, men siden vedkommende er nålevende, og p.t. ikke bosatt i Bergen, så tror jeg det er best å vente med å oppgi noe navn. Men skulle han igjen bosette seg her i byen så skal jeg nok gi deg et ord...:-)Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.