Gå til innhold
Arkivverket

[#28636] Zakarias Iversen f? Steinland, Øksnes gift Dorthe Eidsdtr F?


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Sakarias Iversen (omkr. 1671-1725) var gift to ganger 1. Med Dorte Ediasd, (omkr. 1676-1720)g. 1700, 5 barn, de to yngste født Nermyre. Ole (omkr. 1707-1777), som du er interessert i er oppgitt som flyttet til Sortland. Sakarias giftet seg 2. 1721 med Marte Nilsd. (omkr.1697-1764. et barn. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Det var rart, når jeg går på den lenken jeg ga deg får jeg opp familien og kan følge etterkommere av Ole. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Ole Sakariassen var gift tre ganger og hadde i alt tolv barn. Etterkommere bor fortsatt i Sortland. Dette kommer i andre bindet av gårds- og slektshistorie for Sortland (2. halvår 2005).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Både Sakarias og Dorte var født på 1670-tallet, førti år før Øksnes fikk kirkebøker. Skattelistene nevner ingen Iver eller Edias i nærheta av Steinland som kan være fedrene deres. Så dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.