Gå til innhold
Arkivverket

[#28638] 'Døde ung i Amerika.'


Gjest Ellen Marie Magerøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Magerøy

Slik heter det i familien om Gudbrand Gudbrandsen. Databasen Ellis Island har nå fortalt meg at han kom fra Christiania til Ellis Island i august 1904, 18 år gammel,og at reisemålet var Newark, N. J., hvor hans eldre bror, gullsmeden Christian, bodde. Adressen var Forest Hill 800 Ridge, Newark, New Jersey. Et par år senere reiste Christian hjem for å gifte seg, og det var meningen at han skulle komme tilbake til Amerika med sin brud. Dette ble det ikke noe av, så Gudbrand var der alene da han ble syk (tyfus?) og døde. - Kan noen gi meg tips om hvordan jeg skal gå frem for å finne ut når og hvor og av hva han døde? Med håpefull hilsen Ellen M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Ellen Marie Magerøy

Jeg er dessverre ikke kommet ett skritt videre. Nå må jeg spørre om noen av dere er lommekjent i Newark, N.J. Det påstås nemlig at adressen Forest Hill osv ikke er en ordentlig adresse, bare et område. Og etter at jeg har sendt penger til New Jersey Department of Health and Senior Services, Trenton, NJ, skjer det ikke mer,tross løftene på hjemmesiden om søking etter dødsdato til 1 dollar pr år søkt,i tillegg til grunnbeløpet. - Har jeg satset på feil hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.