Gå til innhold
Arkivverket

[#28640] Ola Omunndsen f1605 Røsvik, Sørfold, nordland


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Bøkene er tilgjengelig på en rekke bibliotek. I hvertfall kan du gå på Deichmann i Oslo og lese i gjennom bøkene og du kan sikkert fjernlåne disse til biblioteket i Skedsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Asbjørn P. Lind: Slektsbok for Sørfold: Ola Omundsen ca 1605-1687. G.m. .... ca 1634-1684. Barn: 1 Gunder ca 1647 2 Peder ca 1650 3 Hans ca 1664-1677 4 Tørris 1666 5 Paul 1668 6 Karen 1671 Du bør gå på biblioteket og låne slektsbøkene for Sørfold og Nordfold. For Sørfold er det også en bygdebok med gårdshistorie. Du vil finne mye om etterkommerne til Ola Omundsen.Mvh Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Hugo: Slo akkurat opp på Sørfold og Nordfold i basen til Deichmanske. De har både slektsboka og bygdebøkene for Sørfold inne. Men de står i magasinet, og du må derfor spørre etter dem ved skranken.mvh Frank H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Frank Takk for svar.Ola Omundsen er vel også din slekt + ole Olsen nr28639. Vi har en felles ane som heter Hartvig M O Larsen Hans mor Beret Maria Hansdre(hennes slekt vi snakker om ) Jeg hadde denne slekta ferdig forket men slekta var feil i disse bøkene fra Folla Mvh. Hugo Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ja, jeg har forsåvidt bestemt meg for 'å begynne på nytt' når det gjelder hennes forfedre, da den informasjonen jeg har er svært sprikende. Se tema 28672. Jeg vil gjerne vite mer om henne, så ta gjerne kontakt på johansf krøll chello punktum no.mvh Frank H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Vet ikke om du har prøvd å sende meg noe, Hugo. For e-postadressen min - johansf@chello.no - har plutselig sluttet å fungere :-( Alternativ adresse er frank_f_j@hotmail.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Sonja Sjöstrand

Hej !Vet du något om detta ?(har lagt det som ett inlägg) Någon som vet något om hur släktingar till Ola Omundsen f 1605 i Rösvik hamnat i USA ...se artikelSunday, July 30, 2006 ANNUAL PEDERSEN-JOHNSEN FAMILY PICNICOn Sunday, July 30, the 8th annual Pedersen-Johnsen Family Picnic will be held at Rainbow Falls State Park. For the past eight summers the extended family has celebrated their Norwegian heritage, recognizing their earliest common ancestor, OLA OMUNDSEN, 1605-1685, who lived and died in Rosvik, Norway. One of his descendents is the late Senator Henry M. Jackson. This information is thanks to our family genealogist, Donna Daly (Michaelsen division). Tusan Takk to cousin Arline East Toates (Johnsen division) for organizing the event. And from the author, a big hello to cousin Anne-Grethe Tommervik (Johnsen division). Everytime I think of that fabulous 2001 trip to the old country and Kjerringoy I get yolly. Tusan Takk to you, too.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Nei, dette har jeg ikke hørt noe om.Men at en mann som levde på 1600-tallet har mange etterkommere også i Amerika, det er ikke overraskende.Samlet sett må det jo bli tusenvis av etterkommere etter ham som lever i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

hei Hugo J.Jeg har ca 141 sider med etterkommere på den du spør etter Har en del kjenninger som har han som tip-tip etcHar det interesse så send en mail hvis du har mailadressenSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.