Gå til innhold
Arkivverket

[#28648] Bernhard Johansen f. ca. 1869 i Horten (til USA)


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Jeg leter etter en Bernhard Johansen som jeg gjetter på er født i 1869 i Horten-området. Han dro til USA og var i alle fall der i 1919 (adresse i Brooklyn, New York. Pga. hopp ifolketellingene og mistanke til at han emigrerte før 1900, lurer jeg på om han kan være bror til disse Lenke Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Denne finnes i emigrasjonsprotokollen for Larvik: 1907 Juni 25 Bernhard Johansen m gift Sjømand 19/121869 Amerika Har været paa besøg Sjømand 50. 1910 November 02 Bernhardt Johansen m g Sjømand 1869 Amerika Har været paa besøk 50 Sk. Am L.og i FamilySearch: BERNHARD JOHANSEN Birth: 19 DEC 1869 Christening: 30 JAN 1870 Hedrum, Vestfold, Norway Father: JOHAN ERIKSEN Family Mother: INGER HELENE ANDERSDRMen lenken funker ikke, så det er ikke godt å vite hvem du tenker på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her prøver jeg med en lenke til mannen f. i Hedrum , med samme navn.LenkeSkal se om jeg finner den første familien i Horten, også.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner den samme Bernhard Johansen på søk under Ellis Island også.Passenger Record. Bernhard Johnsen age 38 in 1907. Last place of Recidense USA Date of departure 9.Jul 1907. Port of departure Christiania Manifest Nr. 002.Hvis han har vært sjømann er det ikke sikkert han er registrert som emigrant under vanlige lister?Det finner flere opplysninger på Ellis Island. Hvis du søker der.Har ikke funnet han hos familie i Horten, så langt. Fant riktignok en med samme navn i Moss i 1875, men han var noe eldre.Ikke langt over fjorden til Horten, så de kan jo ha flyttet.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her lurer jeg på om jeg kan ha funnet den rette Bernhard Johansen som er 24 år, i 1892, i emigrantlister for Christiania?Her finner jeg bare at han har bor i Kristiania. LenkeMvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Jeg har funnet fødselen til den jeg tror er den jeg leter etter (på familysearch). Han er født i Horten 09. september 1867 og heter Johan Bernhard Johansen (foreldre Johan Terkelsen og Hendrikke Bredine Nielsdatter). Han ble senere gift med Anna (vet ikke noe mer om henne). Tror det han være han her Lenke som emigrerer i 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I så fall har du vel foreldre og søsken til din mann, her i 1865-tellingen.LenkeDa har du vel også funnet han i emigrantdokumentene?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Det stemmer. Har funnet hans utreise fra Norge her Lenke men har foreløpig ikke funnet han på Ellis Island (holder på å lete). Anna H.(konen) dro over i 1892 i følge en folketelling fra New York 1910. De giftet seg antageligvis i USA i 1913, og hadde fem barn i 1910. Skulle gjerne visst om det finnes etterkommere etter han der borte nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ellis startet først i 1892. Ifølge 1900-Census skal Johan B. Johansen være født i juli 1866 og Anna i april 1867 - men det kan jo være feil.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Det er mulig du kan få hjelp gjennom DIS. DIS Vestfold har et tilbud om søk i folketellinger i USA etter 1910.For medlemmer.I det nye slektsforum DIS,kan du sikkert også få hjelp til Søkingen.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Jeg har prøvd å søke selv i tellingen fra 1920, men iflg. et brev fra 1919 så brukte han da navnet Bernhard Johnson. Litt vrient å vite hva jeg skal søke på da. Prøver alle varianter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Rettelse til innlegg nr. 9: Det ser ut til at de giftet seg i USA i 1893, for tellingen fra 1910 sier at de har vært gift i 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Sannelig ser det sånn ut. Barna stemmer i alle fall. Men hva i all verden kan kona hete?? Jeg klarer ikke å lese det. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.