Gå til innhold
Arkivverket

[#28667] Nordre Nordhytten. Ole Olsen og Anne Olsdatter


Gjest Pål Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Rustad

Jeg søker etter forfedrene til Ole Olsen og Anne Olsdatter som iflg. 1865-tellingen bodde på Nordre Nordhytten i Rakkestad, se Lenke. Deres datter Maren var min oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, jeg har litt av deres áner, se under:2. Ole Olsen, f. 1830 g 1850 med Anne Olsdatter. Barn: i Inger Olava Olsdatter f. 17 jul 1850. 1. ii Maren Olsdatter f. 16 jul 1853, gift 1877 med Haakon Eriksen iii Andrea Olsdatter f. 24 feb 1856. iv Johannes Olsen f. 7 apr 1859.3. Anne Olsdatter, f. 21 jan 1818 ,4. Ole Tostensen, f. ca 1803. g 1826 med Maria Olsdtr. Barn: 2. i Ole Olsen f. 1830.5. Maria Olsdtr, f. 1798 i Rakkestad.6. Ole Pedersen, f. 1793 g 24 jan 1817 med Inger Olsdtr. Barn: 3. i Anne Olsdatter f. 21 jan 1818. ii Peder Olsen f. 14 nov 1819, d. 1820. iii Peder Olsen f. 13 aug 1821. iv Christine Olsen f. 12 apr 1824. v Tollef Olsen f. 26 Aug 1826. vi Maren Olsdatter f. 26 feb 1829. vii Olea Olsdatter f. 2 des 1831. viii Maria Olsdatter f. 20 des 1834. ix Maren Olsdatter f. 3 mai 1838.7. Inger Olsdtr, f. 1794 i Rakkestad.(O.foreldre)10. Ole Christensen, f. 1764 gift 1793 i Rakkestad, med Lene Brynildsdtr. Barn: 7. i Inger Olsdtr f. 1794. 5. ii Maria Olsdtr f. 1798.11. Lene Brynildsdtr, f. 1765.Mange hilsen Egil Sundelius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Rustad

Hei Egil - dette var fantastisk! Jeg har bilder av Maren, Andrea og Olava. Haakon Eriksen døde et sted mellom 1895 (da det siste barnet ble født)og 1900 da Maren var enke - vet du noe mer? Min mor (nå 90 år) husker godt Maren og Andrea. Hvor har du funnet opplysningene - og er det mulig å finne lenger bakover? Hilsen fra Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Pål, ja sikkert mulig å gå lenger bakover i tid, jeg har ikke prøvd det enda!Denne delen av familen ER helt ny for oss, (ja også for deg) . Jeg har litt 'nytt' dette er også funnet med hjelp hær (for ca 1 år siden).hilsen Anne og Egil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Rustad

Ja, det var her jeg fant ut at Haakon måtte ha avgått mellom 1895 og 1900. Johannes Arndt Gudim som står etter barna til Maren, er forresten sønnen til Inger Olava - hun ble gift med Anders Olsen Gudim. Hilsen Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Pål, minne barn har Arthur Lyder som sin oldefar, har også noe til av nyere dato! hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Per Harald Jonson

Johannes Arndt Gudim er forresten også min oldefar. Han giftet seg i 1911 med Helma Kristine Ravnsborg.mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Rustad

Hei Per Harald. Artig - Helma var en meget god venninne av min mormor (de giftet seg samtidig i 1911) og jeg husker henne godt og har flere bilder av henne. Hennes datter Hiddi kjente min mor godt. Kan du gi meg noen opplysninger om Johannes Arndt og Helma's etterslekt - også gjerne om Inger Olava og hennes øvrige etterkommere hvis du vet noe (mail rustadp#online.no). Hilsen Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Det har jeg nå gjort privat da det tildels omhandler levende personer...mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.