Gå til innhold
Arkivverket

[#28668] Cathrine Larsdatter fra førde


Gjest Ellen Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Tangen

Cathrine Larsdatter f. 1820 i Førde gift med Nils Ellingsen f. 1815 i Førde,er blandt mine aner. Jeg finner ikke opplysninger om Cathrine, kanskje noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hvilken Førde er det du tenker på? Det er bla Førde i Rogaland, Førde på Sotra og Førde i Sogn og Fjordane....Har sjekket fylkesarkivet i Sogn og Fjordane (på nett) for dem som er født i 1820 uten å finne henne.Mvh Siv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

opps, er visst seint,så at du hadde lagt inn Sogn og Fjordane som stikkord.Hvis du vet noe gårdsnavn, så skal jeg sjekke bygdebøkene for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Tangen

Hei Jeg kan ikke lage lenke, men jeg finner de i folketellinga fra 1865 Førde, Wefring, Hattelid, Min oldemor het Lydia Lovise, i folketellinga står det en sønn som heter Lyder, kan det ha blitt feil. Lydia var fødd i 1860 sår antall år stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Da skjønner jeg hvorfor jeg ikke fant dem i bygdeboken, Vevring ligger i Naustdal, nabokommunen til Førde.Fant dem i folketellingen jeg også[url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&ptype=list&db=dbft1865&sql=low%5Fbustad%5Ftekst%3D%27hatteli%27&orderby=+ftpers%2Eprestegjeld%2C+ftpers%2Esokn%2C+ftpers%2Ebustad%5Ftekst%2C+ftpers%2Eid>LenkeDen eneste Katrine jeg fant født i området er denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Når det gjelder det å lage en lenke, gjør du følgende:Når du går inn på digitalarkivet og trykker på brukerforum får du opp en ny side. Bruk den til å skrive innlegget ditt, gå deretter inn på den første siden og søk opp det du vil kopiere opp. Når du har funnet det, marker musepilen i adresselinjen oppe på siden, høyreklikk og trykk på kopier i den lille boksen som da kommer opp.Så går du inn igjen på den siden du holder på å skrive innlegg i, gå enten inn på rediger helt opp på siden og lim inn, eller høyreklikk i teksten og lim inn i den lille boksen som da kommer opp. Da blir det lagt inn flere linjer med kodet tekst. Når du har trykket på legg innlegget på plass vil du se at de linjene har blitt til lenke istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.