Gå til innhold
Arkivverket

[#28669] Hawai-Kitty , Kitty Larsen fra Moss. Søren og Line Luriklo Sørensen


Gjest Tomm Holtan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tomm Holtan

Hei.Jeg har akkurat lest Byoriginaler og andre kjentfolk i Moss av Frank Berg.Han skriver om Hawai-Kitty. Kitty Larsen- kjent for sine fargerike klær. Bodde på Malakoff og i Henr.Gerners gate, men flyttet til Varnaveien etter at huset i Henrik Gerners gate brant ned.Hvem var hun og hvor kom hun fra?Og så lurer jeg på Luriklo-navnet. Søren og Line Luriklo Sørensen. Hvem er de? Fikk de en datter som het Hanna Marie?Håper noen kan hjelpe meg.mvh Tomm Holtan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomm Holtan

Hei igjen.Hanna Marie giftet seg med Anton Johansen. Han var fisker og hun ble kalt 'fiskemaja'. De hadde mange barn, 12, hvis jeg ikke husker helt feil.De giftet seg på slutten av 1890-tallet, og deres første barn ble født 18/5-1900.mvh Tomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomm Holtan

Hei Berit.Denne Kitty fant jeg også. Dette tror jeg er den samme Ketty som bor i Rygge i 1900. Da bor hun hos Anette Helene Mikelsen, sammen med Julie Larsen, f.1890. Kan det være en slektning?'luriklo' Sørensen er jeg rimelig sikker på at stemmer. Line het opprinnelig Oline, og Hanna Marie var datteren.Tusen takk!mvh Tomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.