Gå til innhold
Arkivverket

[#28671] Olaf Martinsen, f 1875


Gjest Vidar Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Pedersen

Olaf Martinsen f. 1875 oppholdt seg i Brandval i 1904 da han fikk en sønn Ole Ingvald Olafsen f. 29.09.1904 med Inga Nilsdatter fra Hellerud i Brandval. I kirkeboka for Brandval (Ole Ingvald sin dåp)står det at Olaf kom fra Kristiania, men navnet Ånerud (Aanerud, Ånnerud) er også knyttet til Olaf. Jeg har en mistanke om at Olaf er født i Sør-Odal. Kan noen slå opp i kirkeboka og se om det finnes noen Olaf Martinsen født i Sør-Odal omkring 1875?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Aurskog & Blaker bygdebok II, s. 137: Olaf Martinsen Aannerud (Vølner) 29/3 1879, gift 1905 med Gyda Marie Lovise Gruneriusdatter Grøndahl..... (Eier og bruker av Huseby store).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Pedersen

Takk Berit! Det er sikkert ingen umulighet at dette kan være den Olaf jeg søker selv om fødselsår avviker noe fra det jeg har fått oppgitt. Jeg plasserte etterlyningen på Hedmark fordi det også er en gård i Sør-Odal som heter Ånnerud (gnr. 65). Håper noen kan sjekke kirkeboka eller bygdeboka for Sør-Odal og gården Ånnerud om det også skulle være en Olaf der som kan passe søket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Vidar. Jeg lovte deg å sjekke So.Odal for deg. ble ikke ferdig. Fant ikke noen dåp. Gjenstår konfirmerte. Denne uka hadde jeg ikke anledning. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Jeg har bladd gjennom Ånnerud i Sør-Odal bygdebok bind 5 uten å finne noen Olaf Martinsen. Den eneste Martin som er nevnt er Martin Arnesen Jernblad som bodde i Ånnerudbråten i 1865. Han hadde en sønn Ole f 1872 som er den av barna som kan ligne mest. Han er ikke nevnt med flere opplysninger.Men den Olaf Martinsen som du spør etter kan selvsagt være fra Sør-Odal, men da må en bla gjennom kirkeboka for å forsøke å finne ham døpt eller konfirmert der. Jeg kan gjøre et forsøk neste gang jeg har tilgang til kirkeboka.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei VidarMulig dette er et blindskudd, men jeg har en Olaf Martinsen f. 1876 Onsrud i Brandval som gifter seg 1914 med Karen Andreasdatter f. 02.01.1883 Søndre Nordset, Speismark. Har dessverre ikke flere opplysninger om Olaf, men mye om Karen hvis det etterhvert er av interesse.Ser bare likheten her i Onsrud og Ånnerud, kanskje et spor å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.