Gå til innhold
Arkivverket

[#28675] Kirkebokoppslag - dåpsinnførsler for Trøgstad, Østfold i 1795 og 1796


Gjest Torkel R. Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkel R. Bråthen

HeiJeg har ved hjelp av FS funnet fram til to dåpsinnførsler i kirkeboka for Trøgstad. Der er imidlertid ikke bosted oppgitt, og jeg lurte på om noen har tilgang til denne kirkeboka og kunne hjelpe meg med dette?Foreldrene til barna er: Arne Knutsen og Kari Torersd. Barna er: 1) Kristian (Kristine?) døpt 15.02.1795 og 2) Anne døpt 06.03.1796.Hva var bostedet ved dåpene?På forhånd takk Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

Jepp, de kom først dit, og siden til Nordre Ødeby på Enebakkneset...Arne og Kari gifta seg i 1794, og bodde altså først i Trøgstad (eller Båstad)...Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Hei, TorkelForeldrene bodde på Skrikerud ved begge barnas dåp, men det går ikke fram hvilken av de 3 Skrikerud-gårdene de bodde på. Antakelig var de plass-folk.Kristian døde i 1794, 1 måned gammel, innført i kirkeboka 8. mars. Slik det ser ut, er det dødsdagen.Jeg kunne godt tenke meg å få vite mer om disse folkene, det ser ikke ut som om de giftet seg i Trøgstad, men hvor kom de fra?Det spørs om dette angår så mange, du kan gjerne sende dette direkte til meg.Mange hilsener fra Jon Anjer, som venter spent på boka om Enebakkneset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

Hei Jon!Takk for opplysningene :-) Jeg skal sammenfatte familiens videre historie og sende den til deg...Boka er snart ferdig!Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.