Gå til innhold
Arkivverket

[#28678] Spørsmål til Rita Hole.


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei!Håper jeg ikke går forlangt nu, men om du leser dette innlegget og ser på foruminnlegg nr. 28651, Anna Johnsdatter, ang svar fra IM og ser på mitt spørsmål, så håper jeg at du kan hjelpe meg å finne det rette svar.Hilsen Terje W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Hei Terje !Jeg fant vielsen i Aremark i 1834.Ungkarl Niels Amundsen 26 år Trollesund og pigen Ane Joensdt. 33år ibid.(her står det hvor hun er født,har problemer med å tyde det,ser ikke ut som hun er fra Aremark?) Viet 29 juni.Forlovere : Niels Nielsen Bøen og Elef Johnsen Sandbeck.Jeg skal prøve å finne ut mere !Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Her er Niels Amundsen dåp:1808 døpt 10 januar Trollesund u/Torp i Øymark. NIELS Foreldre: Amund Nielsen og Gundhild Thorsdatter.Faddere: Kari Olsdatter, Peder Amundsen Krogstad, Berthe Thorsdatter og Niels Thoresen Bøen.Konfirmert 1824 på Krosbye.Foreldrene bodde fortsatt på Trollesund.-Fant en sønn JOHAN født 9 okt.døpt 18okt. 1835 på Bøenplads. Niels Amundsen og Anne Johnsdatter.Faddere : Marthe Iversdatter Braarud, Christine Amundsdatter fra Rødenes, Christine Jørgensdatter Braarud, Niels Nielsen Bøen og Ole Amundsen ibid.Så var det Anne Johnsdatter da ? Har problemer med å finne den rette på bakgrunn av de få opplysninger jeg fant ved vielsen.Har du flere opplysninger,evt. flere søsken av Johan som jeg fant?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.