Gå til innhold
Arkivverket

[#28700] Anne Pernille Mikkelsdatter født ca 1799 ,Sømna/Brønnøy


Gjest Frank-Morten Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Jeg håper noen kan hjelpe meg videre.Jeg leter etter Foreldra til Anne Pernille Mikkelsdatter født ca 1799 Skogmo(Sømna/Brønnøy)Det jeg vet at hun giftet seg 9.10.1828 Med Nils Christian Fredriksen Sømna.De fikk flere barn et av de heter Petter Angel Nilsen født 1845. Ifølge Sømna boka så er faren hennes Mikkel fra Holand,mer vet jeg ikke.Så jeg håper noen kan hjelpe meg.På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Anne Pernille i 1865 LenkeI flg. FS ble en Anne Pernille dpt. 1/5 1801 i Velfjord, NO. Foreldre Michel Pedersen og Randi Pedersdt. Må sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Den lenken Du sendte meg stemmer Det er broren til Petter Angel Nilsen. Så takk Skal Du Ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Anne Pernille var datter av Mikkel Pedersen f.1782 på Bø, Sømna, og Randi Pedersdtr. Fjelldalen, Velfjord. De var bosatt på Reinfjord lille, Brønnøy, men Mikkel omkom på sjøen i Lofoten i 1808.Mikkels foreldre var Peder Hansen, Bø (1753-1786) g.1778 med Marit Mikkelsdtr. (1753-1831)De var innersfolk på Holand, derfor står det at Mikkel er fra Holand.Opplysningene er fra Sømna bygdebok.Anne Pernille ble gift med Nils Kristian Fredriksen, Kråknes, Brønnøy. Nils hadde sønnen Sivert Nielsen før ekteskapet med Anne Pernille. Denne Sivert Nielsen var i mange år stortingsrepresentant og også stortingspresident. Født 1823, døde 1904 i Kristiania. Men det visste du kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg skriver slektsh. for Somna og Bronnoy bygdeboker. Nils Christian hadde 2 barn for han giftet seg med Anne Pernille i 1828 i Bronnoy. Nils (1799-1860 Kroknes), Anne P. (1801-1871 Sund Somna) 8 barn sammen. Anne P. f. 1801 dtr. av ungkar Mikkel Pedersen og pike Randi Pedersdtr. Fjelldal Velf. (giftet seg 1802 Velf., flyttet til Reinfjord lille Bro.). Mikkel (1782-1808 paa sjoen) Mikkel fra Holand h/i:5c Somna (spor etter 'new issue' paperback fra Tor Mathisen Somna. (moren til Mikkel, Marit f. 1751, ikke 1753). Randi f. 1771 d. 1841 Karijord (Rodal) Bro., dtr. av gbr. Peder Andersen og andre kone Anne Olsdtr. Fjelldal Velf. Randi giftet seg paa nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Vi er interessert i noe nytt for bygdeboka. Kan du si oss hvordan du kommer inn til familien (opp til 1900)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Hei Tusen takk for hjelpa jeg har fått.Margaret du lurte på korsen jeg kommer inn i slekta,og det gjør jeg i grunnen ikke,men jeg har 3 halvsøstre,som gjør det.Som Du vet så fikk Anne Pernille Mikkelsdatter og Nils Kristian Fredriksen Flere barn og en av de heter Petter Angel Nilsen.Petter Angel Nilsen giftet seg med Albertine Marie Eline Nilsdatter. De fekk flere Barn ,men en av de heter Nikolai August Pettersen og han giftet seg med Ida Julie Hansdatter,Slik kommer mine halvsøstre inn(Nikolai og Ida er oldeforeldre til mine halvsøstre. Er det noe mer du Lurer på kan du sende meg en e-mail adressa er frank.morten.jorgensen@sensewave.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.