Gå til innhold
Arkivverket

[#28702] Agnetta Olsdtr. Villa f. 1842 (Tresjord, Vestnes prestegjeld)


Gjest Steinar Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

Jeg søker opplysninger om Agnetta Olsdtr. Villas foreldre. Agnetta var f.1842 i Vestnes prestegjeld og ble gift med Steffen Steffensen Frostad Fiksdal f.1850, ifølge Olav Rekdals bygdebok. Ved å søke i FT1865 finner jeg bare en Agnetta Olsdtr. som kan passe til disse opplysninger: LenkeEr det noen som kan bekrefte at dette er den riktige. Hvis dette stemmer, døde Agnettas far før 1865, og det er rimelig å tro at han het Ole Villa og var husmann under garden Villa.Jeg er takknemlig for hjelp.Vennlig hilsen Steinar Eik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Iflg. FS (må sjekkes!)AGNETHA OLSEN Birth: 11 MAY 1842 Christening: 05 JUN 1842 Vestnes, More Og Romsdal, NorwayFather: OLE MADSSENMother: KARI HANSDR--------------------------------------------------Ole Madsen og Kari Hansdatter ble iflg. FS gift 1.1.1843 i Tresfjord, og i FS finner jeg Agnetha som eneste barn. Og denne Agnetha må være identisk med den Agnetta du har funnet sammen med moren, enken Kari Hansdatter i 1865 (jf. din lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Takk for god hjelp, Grethe. Jeg kikket på FS, men brukte Villa som søkeord. Nå kan jeg gå videre. Det kan se ut til at Ole døde tidlig. En kan dessuten anta at han ble født etter 1801 slik at jeg neppe finner ham i FT1801, men kanskje noen andre har flere opplysninger.Vennlig hilsen Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.